خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان اعلام کرد:

اولین جشنواره ملی حلقه‌های علمی ۱۸ و ۱۹ مردادماه در زنجان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۸۹

مسئول روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان گفت: سازمان بسیج اساتید کشور در نظر دارد مرداد ماه سال‌جاری امسال اولین جشنواره ملی حلقه‌های علمی را به میزبانی استان زنجان برگزارکند.

مسئول روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان گفت: از جمله برنامه‌های راهبردی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برای دست یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه‌های علمی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهد و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بویژه، تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسئول روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان، امروز با اعلام این خبر گفت: جشنواره کشوری حلقه‌های علمی بسیج اساتید با هدف شناسایی و معرفی اساتید بر‌تر حلقه‌های علمی سازمان در سطح کشور و ارائه دستاوردهای این حوزه به صورت نمایشگاهی توسط معاونت پژوهش و حلقه‌های علمی سازمان طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی «خلاقیت در برقراری ارتباط و تعامل آموزشی و پژوهشی با اعضاء در راستای دانشجوپروری»، «تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله» و «ارتباط با صنعت و رفع نیازهای جامعه» عمده‌ترین محورهای این رویداد علمی است.

گفتنی است این جشنواره در گروه‌های پنج گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

در مجموع ۱۵ حلقه علمی در سه محور و ۵ گروه اعلام شده در اولین جشنواره حلقه‌های علمی انتخاب خواهند شد. همچنین، مسئولین حلقه‌های علمی بر‌تر برای حضور در همایش سراسری سالانه بسیج اساتید در مشهد انتخاب نهایی می‌شوند.

از جمله برنامه‌های راهبردی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برای دست یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه‌های علمی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهدوتعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بویژه، تحصیلات تکمیلی است.

حلقه‌های علمی فرصتی است مناسب برای «مجالست وگفتگو با بزرگان علم و معرفت و کسب دانش معنوی و رفع ابهامات عقیدتی»، «یادگیری تکمیلی مباحثتخصصی و دریافت پاسخ سوالات علمی، عقیدتی، فرهنگی و…»، «تسریع در وقوع جنبش نرم افزاری و تحول علمی»، «کسب تجربه متخصصان و صاحبنظران علم و صنعت، ایجاد ارتباط مستمر با صنعت و مهیا شدن برای خدمت به جامعه» و «کادر سازی و تامین نیروی انسانی متخصص برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وصنعتی کشور» است.

گروه‌های هدف در تشکیل حلقه‌های علمی «عموم دانشجویان، به ویژه دانشجویان بسیجی، دانشجویان نخبه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاخص در مقطع دکتری» علاقمند به زمینه تخصصی حلقه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز