خبرگزاری کار ایران

بررسی آیین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور توسط شورای استانی گفتگو

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۲۸

ششمین نشست استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تصویب بیانیه شورای روسای اتاقهای بازرگانی کشور کار خود را آغاز کرد.

مدیر کل اداره تامین اجتماعی استان گفت: تعداد این کارگران نسبت به نرم کشوری بالا‌تر است که مقرر شد در جلسه آتی گزارش مبسوطی در خصوص چرائی این مسئله از سوی مدیر کل تامین اجتماعی ارائه شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این جلسه غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به آغاز فرایند تدوین و تصویب قانون برنامه ششم توسعه کشور به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌ویژه اتاق‌های بازرگانی و شناسائی ظرفیت‌های استانی و توزیع مناسب و بهینه منابع در جهت توسعه متوازن استان‌ها تاکید کرد.

ازسوی دیگر با توجه به شرایط حاکم بر کشور و افزایش هزینه‌های تولید و مبادلات تجاری و کمبود منابع و سرمایه در گردش و به منظور جبران ضرر و زیان وارده به صادرکنندگان، حاضرین خواستار تصویب فوری قانون حمایت از تولید وبازنگری و اصلاح آیین نامه و دستوالعمل‌های حمایت از تولید و همچنین پرداخت مشوق‌های تولید با استفاده از منابع مالی قانون هدفمندسازی یارانه از سوی صندوق توسعه ملی شدند.

حمایت دولت در جهت تاسیس، توسعه و توانمندسازی و ساماندهی تشکل‌های ملی و استانی توسط اتاق‌های بازرگانی از دیگر موارد این بیانیه بود که به تصویت حاضرین رسید.

توسعه صنعت گردشگری با تخصیص عادلانه منابع در جهت ارتقای فرهنگی و دانش جامعه، تسهیل در صدور روادید، اصلاح رفتار‌ها و ایجاد فرهنگ مناسب در بین اقشار مختلف جامعه در خصوص معرفی گردشگر به‌عنوان یک فرصت اقتصادی و معرفی اماکن ناشناخته گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته از سوی رسانه ملی از موارد دیگر این بیانیه بود که به تصویب حاضرین رسید در ادامه این جلسه حضار به طرح موضوعات ومشکلات موجود در صنایع مختلف پرداختند.

ازسوی دیگر غریوی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش مبسوطی در خصوص پی گیری مصوبات جلسه پنجم شورای گفتگو در خصوص مشاغل سخت و زیان آور ارائه کرد.

به گفته وی کمیته‌ای متشکل از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور را با رویکرد اجرای صحیح مقررات مربوطه بررسی کرده و موارد و چالش‌های موجود را به اداره کل بازرسی وزارت کار ارجاع داده‌اند.

برهمین اساس کارفرمایان کارگاه‌های دایر از زمان اتخاذ تصمیمات هیات بدوی به مدت ۲ سال باید نسبت به حذف شرایط سخت و زیان آور محیط کار خود اقدام کنند.

شایان ذکر است در حال حاضر این موضوع علی رغم تصریح آئین نامه بدلیل آنکه فاقد ضمانت اجرائی است از سوی کارفرمایان اجرا نمی‌شود.

استفاده از کار‌شناسان زبده، جهت تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی از دیگر خواسته‌های بخش خصوصی حاضردر این نشست بود.

علیاری مدیر کل اداره تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از تعداد افرادی که طی سال گذشته موفق به استفاده از این آیین نامه جهت بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند گفت: تعداد این کارگران نسبت به نرم کشوری بالا‌تر است که مقرر شد در جلسه آتی گزارش مبسوطی در خصوص چرائی این مسئله از سوی مدیر کل تامین اجتماعی ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز