خبرگزاری کار ایران

در سومین جلسه کار گروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان عنوان شد؛

استاندار زنجان بر ضرورت ظرفیت سنجی دقیق واحدهای معدنی روی زنجان تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۵۴

استاندار زنجان گفت: واحدهای صنعتی با ظرفیت های تعیین شده در پروانه‌های بهره برداری مطابقت ندارد.

استاندار زنجان گفت: بدلیل رقابت جدی که در جذب و استقرار واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد، باید با واگذاری زمین به متقاضیان این حوزه بصورت نزدیک به رایگان، به خلق مزیت‌های بیشتر و جذب این صنایع اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری امروز(۱۸تیر) در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی استان بر ضرورت ظرفیت سنجی دقیق واحدهای تولیدی روی در استان تاکید داشت و گفت: میزان تولید این واحدهای صنعتی با ظرفیت‌های تعیین شده در پروانه‌های بهره برداری مطابقت ندارد.

استاندار زنجان در این خصوص با اشاره به اینکه ظرفیت بهره برداری این واحد‌ها بر اساس درخواست متقاضیان در پروانه‌های بهره برداری آمده است، افزود: برخی از بهره برداران، از ظرفیت قید شده تنها جهت دریافت سهمیه خاک استفاده می‌کنند. لذا میزان ظرفیت دقیق این واحد‌ها باید مشخص شود.

انصاری در ادامه به استقرار صنایع غیرآلاینده فناوری اطلاعات(IT) در شهرک صنعتی کهناب اشاره نمود و اظهار داشت: بدلیل رقابت جدی که در جذب و استقرار این واحد‌ها در کشور وجود دارد باید با واگذاری زمین به متقاضیان این حوزه بصورت نزدیک به رایگان، به خلق مزیت‌های بیشتر و جذب این صنایع اقدام کرد.

استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود، درخصوص محل استقرار شهرک شماره ۴ زنجان اظهار داشت: برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی شهرکهای صنعتی، این مراکز باید در مسافتی بیش از ۳۵ کیلومتر استقرار یابند.

همچنین در این جلسه مقرر شد به دلیل محدودیت زمین و تامین منابع آبی تمهیدات ویژه در این راستا در استان اندیشیده شود.

در این ادامه جلسه گزارشی کاملی از وضعیت معادن استان زنجان توسط معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد و که در آن به مجموع ۲۲۸ معدن استان، ۲۰۹ معدن بصورت فعال، ۷۳ معدن غیرفعال و ۶ معدن متروکه اشاره شد.

در پایان این جلسه ظرفیت استخراج از معادن استان را ۹.۵ میلیون تن عنوان و خبر از ذخیره قطعی این معادن به میزان ۴۶۵ میلیونی با ۱۵۲۹ نفر اشتغالزایی در این خصوص داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز