خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

قرآن بزرگترین معجزه فرهنگی پیامبرعظیم‌الشان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۵۳

نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان گفت: بزرگترین معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن است که هیچ توطئه‌ای نتوانسته آن را خدشه‌دار کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: قرآن بزرگ‌ترین معجزه فرهنگی پیامبر عظیم‌الشان است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی امشب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری استان زنجان و مراسم تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی استان زنجان گفت: قرآن کلام نورانی خداوند متعال و ماندگار‌ترین معجزه پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها است، تصریح کرد: قرآن کتابی منحصر به زمان خاصی نبوده و همه ادوار زندگی بشر را در برگرفته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن تاریخ مصرف معینی ندارد، ادامه داد: هر چه زمان جلو‌تر آمده است این کتاب آسمانی کامل‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه معجزات پیامبر گرامی اسلام دو دسته است، ادامه داد: معجزات سمعی و بصری پیامبر گرامی اسلام مربوط به یک مقطع زمانی بوده است.

بزرگ‌ترین معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن است

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بزرگ‌ترین معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن است که هیچ توطئه‌ای نتوانسته آن را خدشه‌دار کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در اثر حوادثتاریخی تغییری نکرده و در امان مانده است، یادآور شد: قرآن بزرگ‌ترین معجزه فرهنگی این پیامبر عظیم‌الشان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ سال قبل اولین آیات الهی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد، افزود: ‌ توطئه‌های مختلف نتوانسته این معجزه الهی را خدشه‌دار کند و بی‌کم و کاست این معجزه در اختیار بشر قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ماه مبارک رمضان را ظرف مقدس و ارزشمند عنوان کرد که مظروف آن قرآن کریم است، بیان داشت: باید از این هدیه ماندگار نگهداری شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مقایسه جامعه قبل و بعد از نزول قرآن کریم یادآور شد: این دو دوره کاملا متفاوت است. برنامه‌های قرآنی کافی نیست

وی بر ضرورت توجه به اهمیت قرآن کریم تاکید کرد و افزود: برنامه‌هایی که در زمینه قرآن انجام می‌شود، کافی نیست و باید با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌های بیشتری برگزار شود.

امام جمعه زنجان یکی از تربیت شدگان قرآن را حضرت امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: حضرت علی(ع) کامل‌ترین بشر بعد از پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان جهل را از بد‌ترین بیماری جامعه عنوان کرد و گفت: جهل و نادانی از سیل، وبا و هر نوع بیماری بد‌تر است.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به اینکه درک فضیلت‌های حضرت علی(ع) برای ما مقدور نیست، خاطرنشان کرد: باید ار فرصت ماه رمضان برای درک فضیلت‌های بیشتر استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز