خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای بازار محور، توانمند‌سازی افراد مورد توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۹۸

در ماکز فنی وحرفه‌ای ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت کاربردی و مهارتی ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ‌باید فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه رونق یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، قاسم صیادی این هفته پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته مهارت و فناوری اظهار کرد: باید در زمینه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات لازم صورت گیرد.

صیادی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی موجب توسعه پایدار در جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی آموزشی هر جامعه، مادر همه برنامه‌های آن جامعه است، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید سرمایه‌های انسانی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در ایران ۷۰ درصد آموزش‌ها به صورت نظری است، یادآور شد: ‌ ۳۰ درصد این آموزش‌ها به صورت کاربردی و مهارتی ارائه می‌شود.

صیادی یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری مسئولان آموزشی را هدایت جوانان و نوجوانان به سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: در استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا آخر برنامه پنجم توسعه باید آموزش‌های مهارتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: در استان زنجان در زمینه آموزش‌های مهارتی موفقیت‌های لازم کسب شده است.

این مسئول بر ضرورت توجه به آموزش‌های بازار محور تاکید کرد و گفت: در زمینه آموزش‌های بازار محور توانمند سازی افراد مورد توجه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در سطح ملی مطابق ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه‌های مطلوبی کسب شده است، خاطرنشان کرد: کسب مقام‌های مختلف نشان از توانمندی کار آموزان زنجانی دارد.

صیادی پشت میز نشینی را یکی از آسیب‌های جامعه عنوان کرد و گفت: ‌باید فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه رونق یابد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در زمینه مشاغل خانگی ارائه می‌شود، گفت: این تسهیلات هنوز هدفمند در اختیار مردم قرار نگرفته است.

این مسئول با اشاره به فراخوان عمومی برای بازدید از همه مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی استان زنجان در این هفته از سوی گروه‌های مختلف مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس را از برنامه‌های این هفته دانست و افزود: مراسم غبارروبی مزار شهدا در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از دیگر برنامه‌ها است.

وی از برگزاری کنفرانس خبری با اصحاب رسانه استان زنجان خبر داد و افزود: نمایشگاهی با رویکرد آموزش‌های بازارمحور در این هفته برگزار می‌شود.

این مسئول گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را رمز موفقیت در تولید و صنعت است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در مراکز دولتی و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با الویت تقاضا محوری و مبتنی بر نیاز سنجی آموزشی انجام می‌شود، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۲مرکز دولتی و۱۵۰ آموزشگاه آزاد در استان ارائه می‌شود.

این مسئول بیان داشت: ‌ این آموزش‌ها با ۲۰۰ کارگاه ثابت و سیار در مراکز دولتی و۳۰۰ نوع حرفه آموزشی ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، در پایان با بیان اینکه در ارزیابی‌های کشوری استان زنجان جزء رتبه‌های بر‌تر بوده است، یادآور شد: کسب رتبه نخست کشوری در چهار سال متوالی از دیگر اقدامات انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز