خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت زمینه‌سازی، کیفیت بخشی و بهسازی مدیریت آموزشگاهی دوره ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۱۲

ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی معلمان و توجه به مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی از اولویت‌های آموزش ابتدایی استان زنجان است.

اولین گردهمایی معاونین آموزشی و کار‌شناسان آموزش ابتدایی و گروه‌های آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان خدابنده و مناطق افشار، بزینه رود و سجاس رود با محوریت برنامه‌های پیش دبستانی وآموزش ابتدایی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی اسدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده، در ابتدای این جلسه طی سخنانی، دوره ابتدایی را حساسترین و مهم‌ترین دوره تحصیلی دانست و اظهار داشت: جهت بالابردن شخصیت و منزلت معلمان ابتدایی و اختصاص امتیازات ویژه به معلمان این دوره تحصیلی باید اقدامات اساسی و عملی صورت گیرد.

اسدی به لزوم پیش بینی و گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و تغییر کتب برای همه معلمان دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: تغییر مکرر محتوای کتب درسی و همچنین تغییر آموزگاران پایه‌ها و پست‌ها ایجاب می‌کند دوره‌های آموزش نیروی انسانی برای همه معلمان ابتدایی برگزار شود.

در ادامه این جلسه، اصغر بیات، معاون پیش دبستانی و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، به تشریح و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره پیش دبستانی و دبستانی پرداخته اظهار داشت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی معلمان و توجه به مهارت‌ها و سبک زندگی اسلامی را از اولویتهای آموزش ابتدایی استان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان طرح پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف و همچنین همکاری در کاهش تعداد اولیای بیسواد را ازدیگر برنامه‌های راهبردی در این دوره تحصیلی عنوان کرد.

وی بهسازی مدیریت‌های آموزشگاهی را زمینه ساز کیفیت بخشی دوره ابتدایی برشمرد و توجه به این امر را ضروری دانست.

این مقام مسئول، توانمند سازی منابع انسانی، تقویت مهارتهای حرفه‌ای کارکنان، نظارت براجرای برنامه‌های درسی، افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، با جذب دانش آموزان لازم التعلیم، کیفیت بخشی به فعالیتهای گروههای آموزشی با اجرای طرح پروژه‌های علمی دانش آموزان، اجرای طرح درس پژوهی، اجرای جشنواره الگوهای مناسب تدریس ویادگیری، توجه به کیفیت آموزشی کلاسهای چند پایه، استقرار ونهادینه سازی ارزشیابی فرایند محور کیفی - توصیفی، توسعه ساختار ۳-۳ مدارس دوره‌ای وفعالیت‌های مربوط به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی استان دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز