خبرگزاری کار ایران

همزمان با ماه رمضان در استان زنجان صورت گرفت؛

دانشجویان، دانش آموختگان و فعالان عرصه تولید و اشتغال کمیته امداد با استاندار زنجان دیدارکردند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۹۸

استاندار زنجان گفت: خوشبختانه امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی امکان ادامه تحصیل و پیشرفت برای اقشارمختلف جامعه فراهم شده است.

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت کمیته امداد در حمایت از نخبگان و کارآفرینانی که شاید به دلایل مادی و مشکلاتی که در این راستا دارند، افزود: خوشبختانه به برکت این نهاد روح خودباوری در بین خانواده‌ها ایجاد شده و امروزه شاهد شکوفایی استعدادهای بر‌تر به ویژه در بین اقشار محروم جامعه هستیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری دردیدار باجمعی از دانشجویان، دانش آموختگان و فعالان عرصه تولید و اشتغال تحت حمایت کمیته امداد گفت: حضور و فعالیت استعدادهای درخشان این نهاد درعرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی وفرهنگی موجب خوشحالی و خرسندی است.

وی با یادآوری سال‌های قبل از انقلاب و وضعیت معیشتی سختی که مردم کشور درآن زمان داشتند، بیان کرد: خوشبختانه با تدبیرامام راحل پس از پیروزی انقلاب کمیته امداد تاسیس شده و طی۳۵ سال فعالیت این نهاد گام‌های بلندی در راستای توانمندسازی و قشر محروم جامعه برداشته شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب امکان ادامه تحصیل جز برای قشر محدودی از جامعه که اتفاقا از طبقه متمکن و ثروتمند جامعه نیز بودند، فراهم نبود، اضافه کرد: خوشبختانه امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی امکان ادامه تحصیل وپیشرفت برای اقشارمختلف جامعه فراهم شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت کمیته امداد در حمایت از نخبگان و کارآفرینانی که شاید به دلایل مادی و مشکلاتی که در این راستا دارند افزود: خوشبختانه به برکت این نهاد روح خودباوری در بین خانواده‌ها ایجاد شده و امروزه شاهد شکوفایی استعدادهای بر‌تر به ویژه در بین اقشار محروم جامعه هستیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت امداد در سطح کشور و استان اظهار کرد: درحال حاضر ۲۳ هزار خانوار با جمعیت ۴۳هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان می‌باشدکه این میزان چهار درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

بهرام ولیزاده با بیان اینکه۶۴درصد از جامعه هدف کمیته امداداستان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: از کل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ۵،۴ درصد از جمعیت شهری استان و ۱۱درصداز جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت جامعه هدف کمیته امداد از نظر برخورداری از امکانات مختلف اجتماعی، رفاهی و مسکن بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار خانوار بهره‌مند از بیمه‌های اجتماعی هستند.

ولیزاده همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته توسط این نهاد در بخش خدمات عمرانی افزود: طی سنوات گذشته برای ۵ هزارخانوار مددجو مسکن ساخته شده ودر حال حاضر فقط یک هزار و ۱۰۰ خانواده مددجو فاقد مسکن هستند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت بخش خودکفایی استان و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه و توفیقات کسب شده تصریح کرد: خوشبختانه به علت پایداری شغل‌های ایجاد شده امروزه مددجویان امداد در چرخه تولید نیز وارد شده‌اند و هشت درصداز شیر تولیدی استان، پنج درصد از گوشت تولیدی، ۲۰ درصداز تولیدات فرش و ۹ درصد از تولیدات محصولات کشاوزی به مددجویان امداد اختصاص دارد.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارش تفکیکی از تعداد اشتغال ایجاد شده برای مددجویان در استان تصریح کرد: از مجموع شغل‌های ایجاد شده ۳۵ درصد مختص مددجویان زن و ۶۵درصد مختص مددجویان مرد است.

وی همچنین میزان شهری و روستایی بودن طرح‌ها را نیز به ترتیب ۲۷ و ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین در حال حاضر نیز قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ مستعد اجرای طرح اشتغال در استان شناسایی و ژرونده ایشان آماده معرفی به بانک‌های عامل است که در صورت تامین اعتبار منابع بانکی برای آن‌ها شغل ایجاد خواهد شد.

مدیر کل استان میزان اعتبار اختصاص یافته برای اشتغال مددجویان را طی سال جاری ۳۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۲۳میلیارد تومان سهم بانک‌های دولتی و ۱۵میلیارد توماننیز سهم بانک‌های خصوصی است.

این مسئول در ادامه به بحثمشارکت‌های مردمی و طرح‌های اجرایی این نهاد نیز اشاره داشت و افزود: سال قبل مشارکت مردم خیر استان زنجان در طرح‌های اجرایی کمیته امداد ۲۲۶ میلیارد ریال بود که با جمع آوری این مبلغ کمک، ۱۰۵ درصد از برنامه‌ها تحقق یافت.

ولیزاده هدف گذاری برایجمع آوری مشارکت‌های مردمی را برای سال‌جاری ۴۷۷ میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان جمع آوری این مبلغ در استان تحقق پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت خیرین و حامیان در طرح اکرام افزود: در حال حاضر ۹ هزار حامی کفالت قریب به ۲ هزار یتیم این نهاد را عهده دار هستند و میزان مشارکت آن‌ها در سال گذشته نیز۲۶میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در بخش دوم و پایانی سخنان خود به حمایت‌های انجام شده توسط دولت تدبیر و امید و همچنین مجلس شورای اسلامی در حمایت از مددجویان این نهاد اشاره داشت و گفت: اعطای سبد کالایی به جامعه هدف، بحثهدفمندی یارانه‌ها، قوانین تصویب شده در مجلس در راستای تسهیل امور مددجویان در بخش‌های مختلف، معاضدت‌های حقوقی و قضایی و اعتبارات اختصاص یافته برای اشتغال جامعه هدف از جمله اقدامات ارزشمندی است که در حمایت از مددجویان کمیته امداد انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز