خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان خبر داد:

کاهش جدی دبی و خشک شدن بعضی از چاه‌های آب شرب در ابهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۲۴۵

به علت کاهش جدی حجم دبی و خشک شدن آب برخی از چاه‌های شهر ابهر، ۲ حلقه از چاه‌های آب شرب این شهر از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: به علت وضعیت نامناسب شبکه و عدم تکمیل بعضی خطوط بین مخازن و چاه‌ها و عدم ارتباط بین شبکه آب شمال و جنوب شهر ابهر که باعثتوزیع نامناسب آب در شبکه و پمپاژ مستقیم چاه‌ها به شبکه توزیع شده است اجرای ایجاد خط انتقال چدن داکتیو ۴۰۰به منظور انتقال آب چاههای جنوب ابهر به شناط در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسلم پورنصرت، مدیرعامل شرکت آبفای استان، با اعلام خبر فوق افزود: با حفاری و تجهیز و راه‌اندازی یک حلقه چاه در مجاورت چاه شماره ۵ که به علت عدم آبدهی از اردیبهشت سال جاری از مدار خارج شده بود. پیش بینی می‌شود در صورت آبدهی در شرایط کنونی مشکلات کمبود آب در شناط مدیریت شود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت فعلی شهر ابهر و تقاضاهای مصرف مشترکین ومحدودیت‌های موجود امکان جوابگویی به نیاز آبی شهر وجود ندارد.

وی همچنین گفت: حجم نامناسب مخازن ذخیره که پایین‌تر از نیاز آبی شهر ست با قطعی‌های مکرر برق و افت فشار محسوس در شبکه موجب نارضایتی مشترکین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود: با تکمیل حفاری و تجهیز سه حلقه چاه در دست اقدام شرکت درسال ۹۳ شامل چاه اکتشافی واگذار شده توسط آب منطقه‌ای در جنوب ابهر و چاه حسین آباد و شریف آباد پیش بینی می‌شود با وارد مدار شدن ۲ حلقه از این چاه‌ها مشکل بخش قابل توجهی از افت فشار و کمبود آب شناط حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: به علت وضعیت نامناسب شبکه و عدم تکمیل بعضی خطوط بین مخازن و چاه‌ها و عدم ارتباط بین شبکه آب شمال و جنوب شهر ابهر که باعثتوزیع نامناسب آب در شبکه و پمپاژ مستقیم چاه‌ها به شبکه توزیع شده است اجرای ایجاد خط انتقال چدن داکتیو ۴۰۰به منظور انتقال آب چاههای جنوب ابهر به شناط در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان در ادامه به برنامه ریزی دو ساله جهت تامین آب فضای سبز شهرداری از چاه‌های غیر شرب شهر ابهراشاره کرد و گفت: برای تامین آب فضای سبز شهرداری از چاه‌های غیر شرب شهر ابهر و الزام به نصب کنتور بر روی تمامی انشعابات فضای سبز با توجه به عدم کنترل لازم در شرایط موجود بر این انشعابات و هدر رفت قابل توجه آب در بعضی از انشعابات که به صورت محسوس قابل مشهود است از دیگر پیشنهادهای کمیته بحران است.

مهندس پورنصرت در خصوص برخورد با انشعابات هم گفت: با کلیه انشعابات غیرمجاز اعم از حقیقی و حقوقی در سطح شهربرخورد جدی صورت خواهد گرفت و علاوه بر اخذ آب بهاء جریمه نیز از مشترکین اخذ خواهد شد.

وی به اهمیت بهره برداری هر چه سریع‌تر از طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره هم اشاره و تاکید کرد: با اجرای طرح آبرسانی به این شهر‌ها می‌تواند بحران موجود را برای چندین سال بصورت پایدار و مطمئن تحت مدیریت در آورد که نیازمند تخصیص اعتبار لازم است..

شهر ابهر با جمعیت ۴۴۲/۹۱ نفر نزدیک ۳۵ هزار مشترک دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز