خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان به خبرنگار ایلنا خبرداد:

باید یک سرمایه‌گذار ۸۰ درصدی برای پروژه پالایشگاه زنجان مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۴۱

احداثخطوط لوله از مشکلات پروژه پالایشگاه زنجان بود، که با رایزنی‌های انجام شده وزارت نفت مجاب شده است از ایستگاه ری نفت خام این پالایشگاه تامین شود.

استاندار زنجان گفت: شرکت خوارزمی و یک شرکت ترکیه‌ای برای اجرای پالایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، در زنجان با اشاره به وضعیت پروژه پالایشگاه زنجان، عدم تعریف سرمایه گذار برای این پروژه را از مشکلات اصلی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر معلوم نیست چه کسی باید آن را اجرا کند.

انصاری با بیان اینکه دولت تنها می‌تواند ۲۰ درصد سهامدار این پروژه باشد، یادآور شد: باید یک سرمایه گذار ۸۰ درصد برای این پروژه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفتی که کلنگ این پروژه را زده است، تضمین خوراک را برای این پالایشگاه نداده است، افزود: باید وزارت نفت ضمانت تامین نفت خام را برعهده می‌گرفت که این کار در آن زمان محقق نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به رایزنی‌های استان در زمینه تامین خوارک پتروشیمی زنجان تصریح کرد: احداثخطوط لوله از مشکلات این پروژه بود که با رایزنی‌های انجام شده وزارت نفت مجاب شده است از ایستگاه ری نفت خام این پالایشگاه تامین شود.

انصاری احداثخطوط لوله این پروژه را متضمن هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: چنین سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد.

وی در این زمینه ادامه داد: نهایتا در جلسه‌ای که قبل از عید با وزارت نفت برگزار شد، پذیرفتند اگر سرمایه گذار ۵۰ درصد احداثخطوط لوله را تامین کند، ۵۰ درصد وزاتخانه فاینانس کند.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه با این گام، دو سرمایه گذار حاضر به همکاری شده‌اند، یادآور شد: دو هفته قبل شرکت ملی پخش و پالایش پذیرفت بابت انتقال لوله ۱۴ اینچ موجود خود را به شرطی که استان تعهد کند، فرآورده را در زنجان تحویل این وزارتخانه بدهد، موافقت کرد.

وی در پایان خاطر نشان شد: شرکت خوارزمی و یک شرکت ترکیه‌ای برای اجرای پالایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز