خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان خبر داد:

زنجان میزبان دو همایش بین المللی بخش کشاورزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۵۰

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان از برگزاری دو همایش بین المللی بخش کشاورزی در زنجان خبر داد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان زنجان گفت: ۲ میلیارد نفر در کل جهان ساکن روستا‌ها هستند و ۵/۲ میلیارد نفر نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و ۵/۱ میلیارد نفر نیز در قالب طرح‌های بخش کشاورزی ۷۰ درصد تولیدات غذایی را در دنیا برعهده دارند که در ارتقا امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نجان، بهزاد نیکخواه بهرامی، امروز با اعلام ان خبر در این باره گفت: در روزهای۸ تا ۱۱ شهریور در زنجان، اتحادیه منطقه‌ای اعتبارات کشاورزی و روستایی آسیا و اقیانوسیه(آپراکا) با همکاری بانک کشاورزی کشور مقرر کرد، میزبان همایشی باشد که با مشارکت میهمانان داخلی و خارجی و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد.

نیکخواه بهرامی، با اشاره به اینکه سال۲۰۱۴ از سوی کشور فیلیپین به عنوان سال کشاورزی خانوادگی پیشنهاد شد، گفت: ۲ میلیارد نفر در کل جهان ساکن روستا‌ها هستند و ۵/۲ میلیارد نفر نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و ۵/۱ میلیارد نفر نیز در قالب طرح‌های بخش کشاورزی ۷۰ درصد تولیدات غذایی را در دنیا برعهده دارند که در ارتقا امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارند.

نیکخواه، با اعلام اینکه۱۱ تا ۱۳ شهریور نیز همایش جهانی ترویج و آموزش روستایی در زنجان برگزار خواهد شد، افزود: این کنفرانس و کنگره با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان میراثفرهنگی، آب منطقه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌های تهران، تبریز، بنیاد جهانی میراثکشاورزی، مجمع جهانی خدمات مشاوره روستایی، مجمع جهانی روستایی و نیز دانشگاه‌های معتبر خارجی و سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی این استان، گرایش به سمت تخصصی شدن فعالیت‌ها و نیز عمل به مسوولیت اجتماعی برای تحقق توسعه پایدار را جزو سیاست‌های بانک عنوان کرد و گفت: ۲ سال قبل با سازمان جهانی «یو. ان. دی. پی» فعالیت‌هایی از سوی بانک کشاورزی با رویکرد رشد فراگیر انجام گرفت و در مهر سال قبل مابین بانک و نماینده مقیم سازمان ملل‌ متحد قراردادی منعقد شد.

وی، با اعلام اینکه۷۰ درصد غذای دنیا توسط کشاورزان خانواده و۹۰ درصد تولیدات کشور توسط این قشر تامین می‌شود، با ابراز تاسف از اینکه کشاورزی در ایران صنعتی نیست و برای صنعتی سازی این بخش اقدامی انجام نگرفته، بیان کرد: بدون شک اهمیت توسعه بخش کشاورزی در اشتغالزایی حائز اهمیت است به طوری که پیشنهاد این نامگذاری از سوی کشور فیلیپین مورد موافقت «فائو» قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان، با بیان اینکه «آپراکا» به دنبال به منصه ظهور گذاشتن توانایی‌های اقتصادی زنان روستایی است، ایجاد غرفه‌های در حاشیه برگزاری این همایش بین المللی برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زنان استان در بخش کشاورزی را متذکر شد و افزود: برای رسیدن به منافع ملی باید از یک نقطه این امر کلید بخورد که به این منظور زنجان پیش قدم شده است.

نیکخواه، با اشاره به تاثیر برگزاری این همایش‌های جهانی بر رونق صنعت توریسم و معرفی صنایع دستی استان بیان کرد: حتی هدایایی که به این منظور درنظر گرفته‌ایم مطابق با هنردستی زنجان و تلفیقی از هنرهای آن خواهد بود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان، در پایان، انسان سالم را محور توسعه پایدار عنوان کرد و با اشاره به برگزاری دو همایش بین المللی در شهریور امسال، عنوان کرد: طی جلسات سال گذشته در دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان موضوع برگزاری همایش‌های بین المللی مطرح شد که بعد از بحثو بررسی بانک کشاورزی به عنوان حامی مالی این رویداد بین المللی پیش قدم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز