خبرگزاری کار ایران

در همایش استانی کنکور ۹۴ در ابهر عنوان شد:

تشکیل پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالی

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۲۷

همانند سالهای گذشته و در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آموزش و پرورش ابهر دو پایگاه(دبیرستان‌های ایران و شهید باهنر) را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمای انتخاب رشته در نظر گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در این پایگاه‌ها، مشاوران مجرب‌ علاوه بر ارائه خدمات انتخاب رشته به کمک نرم افزار‌های انتخاب رشته، مشاوره و راهنمایی‌های لازم و اطلاعات مربوط به هر رشته و دانشگاه را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

ابهر به گزارش ایلنا از زنجان، همایش علمی کنکور ۹۴ با حضور رضایی، مدیر آموزش و پرورش ابهر، عباسی، معاون آموزش متوسطه، بهبودی، رئیس اداره مشاوره و تربیت تحصیلی اداره کل، کار‌شناسان مشاوره مناطق ۱۴ گانه و دکتر درویشی از روان‌شناسان برجسته و صاحب نظر کشور در دو نوبت صبح و عصر روز یکشنبه مورخه ۱۲/۵ / ۹۳ با استقبال بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و اولیا در تالار شهید باهنر ابهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضایی، مدیر آموزش و پرورش ابهر، ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان خاطرنشان کرد: همانند سالهای گذشته و در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، آموزش و پرورش ابهر دو پایگاه(دبیرستان‌های ایران و شهید باهنر) را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمای انتخاب رشته در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه به داوطلبان توصیه می‌شود از مراجعه به مراکز غیرمجاز انتخاب رشته خودداری و برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره و راهنمایی آموزش و پرورش مراجعه کنند، افزود: در این پایگاه‌ها مشاوران مجرب‌ علاوه بر ارائه خدمات انتخاب رشته به کمک نرم افزار‌های انتخاب رشته، مشاوره و راهنمایی‌های لازم و اطلاعات مربوط به هر رشته و دانشگاه را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

در ادامه، بهبودی، رئیس اداره مشاوره و تربیت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اینکه همه ساله در ایام اعلام نتایج کنکور، مؤسسات و مراکز غیر مجاز به صورت قارچ گونه رشد و با تبلیغات غیر واقعی سعی در جذب خانواده‌ها و دانش آموزان برای انتخاب رشته دارند و مبالغ غیر متعارفی را برای این کار مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این افراد تخصص لازم را نداشته و دارای اطلاعات جامع نیستند به همین دلیل بزرگ‌ترین آسیب را به سرنوشت و آینده دانش آموزان وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی این لطمات وارد شده، جبران ناپذیر است به همین خاطر اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برای کمک به دانش آموزان و والدین آنان با پیشگیری از سوء استفاده افراد و مؤسسات غیر مجاز، اقدام به برنامه ریزی جهت تشکیل پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالی در مناطق ۱۴ گانه استان کرده است.

بهبودی با اشاره به اینکه براساس پژوهش انجام گرفته در کمیته پژوهش، مراکز مشاوره آموزش و پرورش رتبه اول را در بین سایر مشاورین کسب کرده اند، گفت: اعتماد به معلمان در جامعه افتخار و گوهری است که باید آن را پاس داشت.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب رشته با توجه به علاقه‌مندی، توانایی، رتبه و تراز دانش آموز با استفاده از نرم افزار استخراج و در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد گفت: با توجه به انتخاب رشته رایانه‌ای، وضعیت خانوادگی، شرایط اقتصادی و مؤلفه‌های روان‌شناختی توسط مشاور بررسی و راهنمایی و مشاوره فردی ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش دکتر درویشی به برنامه ویژه مطالعات کنکور، مهارت‌های سبک خوب زندگی، مبانی طب سینا، غذا و سلامت و طبیعت و مزاج آدمی پرداخت.

وی درباره فراهم کردن شرایط مناسب برای فرزندان برای مطالعه و برنامه ریزی اظهار داشت: پدران و مادران باید قبل از هر کاری ویژگی‌های اخلاقی و شرایط سنی آن‌ها را شناخته و با آگاهی و معرفت با آنهاتعامل و همکاری کنند.

این روان‌شناس برجسته با بیان خصوصیات اخلاقی نوجوانان ۱۶،۱۷ و ۱۸ ساله افزود: دانش آموزان و اولیا باید ببینند برای موفقیت در کنکور باید چه چیزهایی را کنترل کنند و از چه چیزهایی بگذرند تا در ‌‌نهایت برنده واقعی باشند.

وی با اشاره به فرم برنامه ریزی مطالعاتی کنکور در طول سال، ضمن توضیح در باره هر یک از بند‌ها و چگونگی برنامه ریزی و زمانبندی مطالعه به ۵ اصل؛ ۱ - تقدم مطالب ۲ - تاخر مطالب ۳ - رعایت ارتباط مطالب ۴ - برجسته و نمایاندن مطالب ۵ - مرور مطالب در یاد آوری مطالب پرداخت و با ارائه توضیحاتی در مورد هر یک از موارد، بر رعایت این ۵ اصل و برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز