خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی:

مشکلات با هماهنگی، همدلی و تعامل درجامعه حل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۶۳

باید نسبت به برطرف کردن مشکلات زیر ساختی شهرک‌های اقماری تاسیس شده و یا در حال تاسیس نظارت‌های کافی داشته باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به پرداخت بدهی خود به طلبکاران نهاد‌ها و سازمانهای استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد اسماعیلی، نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی، امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به وجود مشکلات در شورا‌های اسلامی شهر و روستا و مغایرت‌های قوانین دراین راستا، با وظایف اعضاء در این حوزه اظهار داشت: باید عوامل و موجبات کاستن ازوظایف شورا‌ها و شهرداری‌ها را بررسی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه شورا‌ها باید در شهر و روستا به مشکلات مردم پاسخگو باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و مردم نیزباید در این راه شور‌ها را مساعدت کنند.

وی در ادامه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و شهروندان را با این نهاد مردمی به ضرر مردم دانست و اظهار داشت: زنجان دارای مشکلاتی ویژه در این زمینه است.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتظارات مردم و شهروندان از اعضای شوراهای اسلام شهر و روستا، گفت: مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، حاشیهٔ شهر‌ها و شهرک‌های اقماری با مشکلاتی دارای انتظاراتی بیشتر در این خصوص از اعضای شوراهای اسلامی هستند.

اسماعیلی، طرح مشکلات را به صورت مکتوب وارائه آن به نمایندگان و مسئولین موثر عنوان کرد و گفت: مسئولین در صدد حل مشکلات شهروندان هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه سالانه دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده می‌شود، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به پرداخت بدهی خود به طلبکاران نهاد‌ها و سازمان‌های استان هستند.

اسماعیلی همچنین خطاب به اعضای شوراهای شهری، گفت: باید نسبت به برطرف کردن مشکلات زیر ساختی شهرک‌های اقماری تاسیس شده و یا در حال تاسیس نظارت‌های کافی داشته باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود مشکلات متعدد زیر ساختی در شهرک‌های اقماری زنجان، تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات، ایجاد و تاسیس اماکن آموزشی و فرهنگی و… در این مناطق حائز اهمیت است.

اسماعیلی عدم تعهد شرکت‌های تعاونی را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: مشکلات با هماهنگی و تعامل و همدلی در جامعه حل خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکل بیکاری استان زنجان، خاطر نشان شد: با تخیله روستاهای استان و بوجود آمدن شهرک‌های اقماری در زنجان شاهد آسیب‌های اجتماعی متعدد جدی در جامعه زنجان هستیم.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه تامین آب شرب روستا‌ها ی استان دارای اهمیت اساسی است تاکید کرد: مسئولین در این راستا اقدامات لازم را برای مساعدت به مردم استان زنجان خواهند داشت.

در شهر زنجان ۲۱ شهرک اقماری وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای مشکلات عدیده زیر ساختی هستند که شهروندان اغلب این شهرک‌ها به دلیل نبود مراکز آموزشی، درمانی و تجاری و… مجبورند هر روز به مرکز اصلی شهر سرازیر شوند که گفته می‌شود: حضور این ساکنان شهرکهای اقماری برای بر آورده کردن نیازهای روزمره در داخل هسته مرکزی شهر زنجان موجب مشکلاتی برای ساکنان شهر زنجان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز