خبرگزاری کار ایران

مدیر کل روابط عمومی استانداری زنجان, به مناسبت روز خبرنگار گفت:

خبرنگار، فقط یک واژه نیست، یک راه است!

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۵۷

روز خبرنگار در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقایق, پرچم مقدس اطلاع رسانی را بردوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری زنجان گفت: ۱۷مرداد " روز خبرنگار " فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام انسانهای فرهیخته و دلسوز که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به آحاد جامعه، جان خود را بر کف گرفته و آماده تقدیم آن به آئین و وطن و ملت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد رضا حافظی, امروز پنج شنبه(۱۶مرداد) با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه اظهار داشت: ۱۷مرداد روز گرامیداشت شهدای والامقام عرصه خبر و پاسداشت ش‍أن و جایگاه همه خبرنگارانی است که عاشقانه و بی پروا و با سختکوشی درعرصه اطلاع رسانی، پروازی بی پایان را دنبال می کنند.

حافظی خاطر نشان شد: خبرنگار، فقط یک واژه نیست، بلکه یک راه است و شخصیت واقعی او، حقوقی است نه حقیقی و خبرنگاری نیز تنها یک شغل نبوده بلکه شخصیتی است جریان ساز که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشری دارد.

وی یاد آورشد: زبانش گویای وجدان عمومی بشریت و بیانش روشنی بخش هر واقعیت و حقیقت بوده و نگاهش چون آفتاب روشنگر و هستی بخش در امر رسانه و خبرآفرینی است.

حافظی با اشاره به نقش ارزنده خبرنگاران در جامعه تاکید کرد: خبرنگارمدافع حقوق مردم است و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است ونقش موثر و مناسب آن درهر زبانی غیرقابل انکاراست.

این مسئول با اشاره به شرایط فعلی رسانه ها, افزود: خبرنگاران در جامعه ما از جایگاه مطلوب خود برخوردارنیستند چرا که هنوز تعامل دو سویه میان رسانه ها و حکومت بوجود نیامده است، اگر بخواهیم جایگاه رسانه ها و خبرنگاران را در ذهن مسئولان نهادینه کنیم نیاز به شاخصهای متعددی داریم.

این مسئول در استان زنجان با بیان اینکه برخی براین باورند که قانون مطبوعات ما قانون مترقی و پیش روی نیست و برخلاف سایر قوانین معموله جهان از رژیم حقوقی اجازه قبل از انتشاراستفاده می کند، گفت: باید راهکاری اتخاذ شود تا نظام مطبوعات ما نیزبه سمت قانون تنبیهی حرکت کند چرا که نظام تنبیهی بر اساس جریمه مالی متکی است نه بازداشت خبرنگاران و توقیف مطبوعات، برای به رسمیت شناختن جایگاه خبرنگاران و رسانه ها باید عواملی مانند امنیت شغلی، استقلال حرفه ای، اعتقاد به تکثردیدگاهها وتشکیل جامعه چند صدایی، درجامعه نهادینه شوند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: فارغ از صحت وسقم این دیدگاه، به نظر می رسدکه با قانون فعلی نیز میتوان حداقل های مورد نیازبرای تقویت و حمایت مطبوعات را فراهم کرد به شرطی که دیدگاه مسئولان به این باور برسند که مطبوعات و رسانه ها نه مزاحم بلکه کمک کار آنها در خدمت به مردم ونظام هستند. از سوی دیگر می دانیم که رسانه در نظام اسلامی نه ابزاری مطلق در خدمت قدرت ونه تریبونی رهاویله در دست جریان ها و افرادی است که در پی کسب منافع نامشروع فردی هستند، رسانه در نظام اسلامی در فرآیند خبر رسانی و اطلاع رسانی همواره متوجه مصالح اساسی جامعه اسلامی و مقتضیات و ملاحظات نظام اسلامی هستند.

حافظی در ادامه اظهار داشت: گرچه در کشور ما نیز همچون برخی جوامع دیگر، برخی از افراد و گروهها که صاحب قدرت و مکنت هستند، از نقش آفرینی تاثیر مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموکراسی، رضایتی ندارند, در عین حال مدافعان رکن چهارم، براین باورندکه طبق اصل قرآنی و دینی و قانونی " امربه معروف و نهی از منکر " رسانه ها، مهمترین بازیگران این عرصه وکلیدی ترین چهره های " آمربه معروف و ناهی از منکر " بوده و با نظارت موثر و جاری برفرآیند ها، از تمرکز قدرت و ثروت و به تبع آن فساد و دیکتاتوری پیشگیری می کنند مقام معظم رهبری نیز بارها برنقش نقادانه و ناظرانه رسانه ها و مطبوعات تاکید و تصریح کرده اند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری زنجان، در پایان تصریح کرد: امیدواریم دولت تدبیر وامید در راستای تحقق برنامه ها و شعارهای خویش، بتواند با استفاده از ظرفیتهای قانونی و منابع کارشناسی در جهت رفع نارسائی ها و مشکلات جامعه رسانه ای و خبرنگار کشور گام های بلندی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز