خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد:

آموزش‌های محصول محور، مورد تاکید فنی و حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۴۴

این سازمان به منظور ایجاد کار آفرینی و افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گام‌های مطلوبی برداشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، گفت: ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، قاسم صیادی درجمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف و برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهارداشت: این سازمان به منظور ایجاد کار آفرینی و افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گام‌های مطلوبی برداشته است.

صیادی، با بیان اینکه یک هزار نخبه مهارتی در کشور وجود دارد، افزود: نخبگان مهارتی می‌توانند گره گشای مشکلات اشتغال کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان توانسته در زمینه اشتغالزایی هنر آموزان اقدامات لازم را انجام دهد، بیان داشت: خروجی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای متناسب با نیاز جامعه بوده و توانسته این مشکلات را حل کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با گلایه از عدم پرداختن مناسب خبرنگاران به امر فنی و حرفه‌ای گفت: ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال نادیده گرفته شده است.

صیادی در ادامه، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد آموزش‌ها در کشور کاربردی و ۷۰ درصد به صورت تئوری است، خاطرنشان کرد: باید با توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این میزان افزایش یابد.

وی، با اشاره به ارائه آموزش‌های محصول محور از سوی فنی و حرفه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: در زمینه سنگ‌های قیمتی استان اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

این مسئول توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از محورهای اصلی و اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: باید از این سرمایه‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

صیادی، با بیان اینکه عدم بها دادن به آموز شهای فنی و حرفه‌ای مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود خواهد آورد، خاطر نشان شد: کار آمدی این رشته‌ها به خوبی عیان شده و مسابقات ملی مهارت محک و آموزنی مناسب در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی کارآموزان زنجانی برای شرکت در مسابقات ملی مهارت، تصریح کرد: استان‌های دیگر درخواست‌هایی برای استفاده از تجارب استان زنجان به دلیل حضور چهار دوره موفق در این مسابقات دارند.

این مسئول در استان زنجان، بر ضرورت تلفیق آموزش‌های نظری و مهارتی تاکید کرد وگفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هشت راهبرد، ۲۸ سیاست و ۲۵۰ برنامه برای توسعه آموزش ‌های مهارتی تلاش می‌‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، در پایان، با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز آموزشی دولتی فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعالیت می‌ کند، تصریح کرد: ۱۵۰ آموزشگاه آزاد غیر دولتی در سطح استان زنجان فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز