خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره حلقه‌های علمی بسیج اساتید در زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۳۴

نخستین جشنواره ملی حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور با حضور دکتر صلاحی، رئیس بسیج اساتید کشور، حجت‌الاسلام خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و جمعی از مسئولان استان زنجان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته است و اهمیت حلقه‌های علمی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازنجان، جشنواره حلقه‌های علمی بسیج اساتید در زنجان، به همت سازمان بسیج اساتید کشور با هدف هم اندیشی، هم افزایی و انتخاب بر‌ترین حلقه‌های علمی، شناسایی و معرفی اساتید بر‌تر حلقه‌های علمی سازمان در سطح کشور و ارائه دستاوردهای این حوزه به صورت نمایشگاهی توسط معاونت پژوهش و حلقه‌های علمی سازمان طراحی و برنامه ریزی شده است.

خلاقیت در برقراری ارتباط و تعامل آموزشی و پژوهشی با اعضاء در راستای دانشجوپروری، تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله و ارتباط با صنعت و رفع نیازهای جامعه عمده‌ترین محورهای این رویداد علمی است.

این جشنواره در گروه‌های پنج گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

گروه‌های هدف در تشکیل حلقه‌های علمی، عموم دانشجویان، به ویژه دانشجویان بسیجی، دانشجویان نخبه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاخص در مقطع دکتری علاقمند به زمینه تخصصی حلقه هستند.

اولین جشنواره ملی حلقه‌های علمی کشور، امروز در زنجان آغاز به کار کرد و به مدت دو روز در استان زنجان برگزارخواهد شد.

حضور ۲۰۰ حلقه علمی کشور در زنجان

بیش از ۲۳۰ حلقه علمی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که در ‌‌نهایت ۲۰۰ حلقه علمی در این جشنواره شرکت کردند.

این جشنواره در گروه‌های پنج گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده است.

صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید درادامه این مراسم با اشاره به اهمیت حلقه‌های علمی در کشوریا آورشد: انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار گرفته است و اهمیت حلقه‌های علمی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با تمسک به آموزه‌های دینی راه کشور را هموار کرد، ادامه داد: ۸۰ درصد جنبش‌‌ها و نهضت‌های جهان اسلام مربوط به جهان تشیع است.

این مسئول با اشاره به فتنه‌‌های سال‌‌های ۷۸ و ۸۸ در از سوی دشمنان اسلام ادامه داد: این فتنه با حمایت‌های داخلی و خارجی در کشور صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ به تنهایی می‌توانست پنج نظام را سرنگون کند، یادآور شد: ایستادگی مردم بر روی اصول و ارزش‌های اسلامی نگذاشت این فتنه قوت گیرد.

صلاحی با اشاره به فعالیت‌های کشور در عرصه علمی بیان داشت: افتخارات علمی کشور باید به خوبی اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با افتخار و قدرت در دوران هشت سال دفاع مقدس بزرگ ‌ترین شکست سیاسی خارجی را بر آمریکا تحمیل کرد، ادامه داد: باید امروز هم با تکیه بر نیروهای علمی کشور در مسیر رشد و تعالی کشور گام برداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی حلقه ‌های علمی سازمان بسیج اساتید یادآور شد: بسیج اساتید نخبگانی از جمله مجید شهریاری را تقدیم جهاد علمی کرده است.

نظام امروز در مسائل بین ‌المللی صاحب مکتب است

وی با بیان اینکه امروز توان دفاعی و نظامی اجازه نمی‌ دهد قدرت‌های جهان جرات تعرض به کشور را داشته باشند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز در مسائل بین ‌المللی صاحب مکتب است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور اظهار کرد: حلقه‌های علمی می‌تواند برای توسعه و پیشرفت کشور موثر باشد.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشور موجب حیرت جهانیان شده است، ادامه داد: رشد ۱۱ برابری علمی کشور نشان از توانمندی‌های نیروهای انسانی است.

امام جمعه زنجان، بر ضرورت توجه به توانمندی نیروی انسانی جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای ارتقای جامعه به نیروی انسانی توجه ویژه شود.

امام جمعه زنجان، ولایت مداری را از دیگر تفکر بسیجی بسیجیان کشورمان دانست و بیان داشت: حق گرایی از دیگر ویژگی‌های تفکر بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با اشاره به اینکه این مسئله یعنی حرکت در چارچوب قانون الهی است، افزود: حق گرایی شخص‌گرا و قوم گرا نیست

وی، با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس گاهی روحیه رزمندگان اسلام بالا و گاهی نیز کم می‌شد، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ما مامور به تکلیف هستیم مامور به نتیجه نیستیم.

آیت الله خاتمی، ادامه داد: اگر ماموریت فقط رسیدن به نتیجه باشد انسان‌ها به خود اجازه می‌دهند که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به آن استفاده کنند.

وی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه بسیجی تحجر و تعصب ندارد، اظهار داشت: همچنین بسیجی تحجر سیاسی و مذهبی ندارد بلکه بسیجی مظهر ایثار کامل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ویژگی دیگر بسیجی را دشمن‌شناسی دانست و خاطر نشان شد: کسی می‌تواند ایثار کند که از وابستگی‌ها به در باشد و وابستگی قدرت پرواز را از انسان می‌گیرد.

آیت الله خاتمی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با جهاد آغاز و با جهاد ماند و با جهاد مدیریتی این راه را ادامه خواهد داد.

امام جمعه زنجان، اساتید را سرمایه ارزشمند و بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست وگفت: اگر به فکر ایجاد تمدن اسلامی هستیم برای رسیدن به این هدف اساتید، دانشمندان و فرهیختگان ظرفیت بزرگی برای تحقق این هدف هستند.

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه زنجان، درپایان با اشاره به اینکه بحثبیداری اسلامی باید در اواخر پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وقوع می‌پیوست، گفت: امروز بیداری اسلامی پیام خود را به گوش جهانیان رسانده است..

مراسم اختتامیه این جشنواره فردا صبح برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز