خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خبر داد:

شهرک صنعتی استان زنجان در سایه قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۱۱

واحد‌های بحرانی زنجان دارای ۸۰درصد مشکلات نقدینگی و۲۰ درصد مشکلات مواد اولیه هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: زنجان دارای کمترین زمین برای واگذاری زمین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر صیدی در مراسم تجلیل و نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت شهرک‌های صنعتی در استان، گفت: شهرک صنعتی استان زنجان در سایه قرار گرفته است.

صیدی با بیان اینکه تاسیس این شرکت در سال۱۳۴۳ بوده است، اظهار داشت: این شرکت برای بالا بردن سطح اقتصاد کشور با عناوینی مختلفی ادامه کار داده تا به امروز که با نام شرکت شهرک‌های صنعتی در کشور مشغول فعالیت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان را دارای ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی برشمرد و گفت: استان زنجان دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه ۹شهرک و ناحیه صنعتی هم در استان زنجان روی کاغذ وجود دارد، خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی شهرستان‌های ایجرود، ابهر شماره ۴، صائن قلعه، سلطانیه، ناحیه صنعتی خدابنده، ارمغانخانه، زنجان شماره ۳ و ناحیه صنعتی زنجان از ۱۵ سال قبل به تصویب رسیده که هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

صیدی در این زمینه یادآورشد: در۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری زنجان، ۱۳۶۶زمین واگذاری برای استقرار داشتیم، که ۶۴۵واحد تبدیل به واحد صنعتی با پروانه بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ادامه داد: ۱۹۰ واحد صنعتی استان به دلیل مشکلات عدیده‌ای که داشتند تعطیل و غیر فعال شده‌اند.

صیدی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش ۷ ماهه از زمان فعالیت خود در این شرکت تاکید کرد: زنجان دارای کمترین زمین برای واگذاری زمین است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، خبر از کلنگ زنی شهرک زنجان شماره ۳و۴ در سال جاری داد و گفت: این کلنگ زنی‌ها در راستای رفع مشکلات این حوزه خواهد بود.

صیدی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به شهرک صنعتی شماره ۳ در منطقه کهناب زنجان در ۱۵کیلو متری اتوبان زنجان، گفت: ۲هکتار زمین در حال تحویل برای ایجاد شهرک صنایع دستی در زنجان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اقداماتی که برای کلنگ زنی صنایع دستی در زنجان وجود دارد، افزود: ناحیه صنعتی شهرستان خدابنده دارای زمین رایگان وارمغانخانه درحال پیگیری برای تامین زمین برای ایجاد است.

صیدی، همچنین خبر از کلنگ زنی شهرک صنعتی شهرستان سلطانیه داد و خاطر نشان شد: تا پایان سال ۹۴ تکلیف اقدامات ایجاد ویا حذف شهرک‌های صنعتی استان تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان نگاه توسعه‌ای به استان دارد، تاکید کرد: الویت اصلی استان صنعت، کشاورزی و خدمات است.

صیدی با اشاره به اینکه ما به شدت از منابع استانی در مضیقه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر از ۱۲ میلیارد تومان مطالبات دراین خصوص به ۷میلیارد تومان رسیدیم که باید در سالجاری این میزان به صفر برسد.

وی همچنین در ادامه خبر از گاز دار شدن تمامی ۱۳شهرک صنعتی زنجان داد وگفت: استان زنجان تنها استان دارای اقداماتی زیر ساختی در زمینه گازرسانی در سطح کشور خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۴تصفیه خانه در حال بهره برداری است، افزود: ۲شهرک صنعتی در سال جاری به آتش نشانی تجهیز خواهد شد.

صیدی ۲۱ مرداد را برای شرکت شهرک‌های صنعتی مهم دانست و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی در امروز ۵۰ ساله می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حقوق مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی، با بالا‌ترین رده حقوقی استان، گفت: عمر مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان کم بوده است، که در این زمینه شاهد حضور ۱۱مدیر در استان بوده‌ایم.

مدیر عامل این شرکت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان را دارای بالا‌ترین میزان صادارت در سال ۹۲ عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه واگذاری زمین به شهرک‌های صنعتی با قیمت کم در سال‌های گذشته باعثرکود آن شده است، ادامه داد: حمایت مسئولین در راستای ابطال و اخذ قرار دادهای زمین‌های شهرک‌های صنعتی غیر فعال و تعطیل ویا فعال کردن این واحد‌ها مهم و اساسی است.

صیدی دراین خصوص سوداگری زمین و پرداخت وام‌ها را دراین زمینه موثر عنوان کرد وگفت: واحدهای بزرگ سرمایه گذاری استان دارای سرمایه گذاران غیر بومی و خارج از استانی هستند که به دلیل وجود پتانسیلهای مطلوب استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، در پایان خبر از وجود ۱۹۰ واحد صنعتی بحرانی در زنجان داد و گفت: این واحد‌ها دارای ۸۰درصدی مشکلات نقدینگی ومالی و ۲۰ درصدی مشکلات مواد اولیه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز