خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفار استان زنجان:

تولید ۲۵۰ لیتر آب شرب سالم برای هر مشترک روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۴۰

شرکت آبفار از جمله شرکت‌های زیان ده است چرا که تعرفه‌های موجود خیلی پایین‌تر از قیمت تمام شده آب توزیعی است که انتظار می‌رود دولت ما به التفاوت قیمت‌ها را به صورت کمک به زیان جبران کند.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان زنجان گفت: در زمینه تأمین و توزیع آب آشامیدنی حفر چاه، اجاره چاه، بازسازی تأسیسات و توسعه شبکه‌های آبرسانی از اولویت‌های کاری در این زمان است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی سهرابی، معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان، گفت: در حال حاضر بطور میانگین برای هر نفر ۲۵۰ لیتر آب تولید می‌کنیم که این آب علاوه بر شرب و پخت و پز، برای سایرمصارف کشاورزی، آبیاری باغچه‌ها شرب دام و ظرفشویی و… استفاده می‌‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفت آب شرکت آبفار با مشکل اساسی وجود انشعابات غیرمجاز مواجه است، افزود: عدم حمایت و همکاری مراجع ذیصلاح برای برخورد و جمع آوری این انشعابات باعثاخلال در آبرسانی و همچنین وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

سهرابی تصریح کرد: مشکل دیگر آبفای روستایی قیمت آب و تعرفه مربوطه است که یکی از تأثیرگزار‌ترین موارد بر میزان مصرف آب، اقتصاد آب است. زیرا با توجه به اینکه تعرفه‌های موجود برای مصرف مشترکین خیلی پایین می‌باشد هیچ گونه باز دارندگی وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر متر مکعب آب بالغ بر ۹۰۰ تومان است که از مشترکین روستایی حدود ۱۲۰ تومان دریافت می‌گردد پس با این تعرفه‌ها نمی‌توان از مردم انتظار کنترل مصرف و صرفه جویی داشت.

سهرابی افزود: شرکت آبفار از جمله شرکت‌های زیان ده است چرا که تعرفه‌های موجود خیلی پایین‌تر از قیمت تمام شده آب توزیعی است که انتظار می‌رود تا دولت ما به التفاوت قیمت‌ها را به صورت کمک به زیان جبران کند.

معاون نظارت بر بهره برداری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۴۰ روستای استان زنجان با مشکل جدی کمبود و بحران آب مواجه است.

وی تصریح کرد: اکثر این روستا‌ها، حداکثر روزانه یک ساعت از آب شرب سالم و بهداشتی در شبکه‌های آبرسانی برخوردار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت آبفار برای مقابله با بحران کم آبی برنامه جامع و کاملی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد یادآور شد: در زمینه تأمین و توزیع آب آشامیدنی حفر چاه، اجاره چاه، بازسازی تأسیسات و توسعه شبکه‌های آبرسانی از اولویت‌های کاری در این زمان است.

سهرابی خاطر نشان ساخت: با تأمین به موقع و کامل اعتبارات مورد نیاز مشکلات به صورت جامع و ریشه‌ای حل و فصل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز