خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان زنجان؛

شهرداران با حساست و دقت عملکرد را رصد کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۷۲

رویکرد جدید سازمان فعالیت بر مدار اساسنامه، اصلاح ساختار و عمل به تعهدات سنگین محقق نشده گذشته است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با تاکید بر اینکه تلاش بر اجرای امور در ریل قانونی است، اظهار کرد: در پی رفع مشکلات پیشین ایجاد درآمد پایدار برای سازمان هستیم پروژزه‌هایی برای درآمد زایی در دست تهیه است. اما پیش از تحقق نمی‌توان وعده عملیاتی شدن داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حمید توکلی در جمع اعضای شورای اسلامی استان زنجان با تبیین شرایط سازمان متبوعش افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها که از مباحثروز کشور است ۲۰ سال پیش ایجاد شده و اکثر سهامداران آن شهرداری‌های استان هستند اما متاسفانه تاکنون نتوانسته آنچه چزو اهداف سازمان بوده محقق کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر و در دوره مدیریت دولت پیشین با سو مدیریت‌های صورت گرفته حدود ۴۰ میلییار تومان بدهی مربوط به فروش زمین، بدهی وتسهیلات بانکی و.. برای این سازمان به جا مانده است.

توکلی متذکر شد: علی رغم اعلام رسمی خرید هواپیما به دلیل عدم تامین اعتبار هواپیمایی که قرار بود متعلق به زنجان باشد به ماهان واگذار شده است پرواز هواپیمایی ماهان با اعتبارات موجود سازمان نزد شرکت هواپیمایی برقرار است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: در گذشته برای خرید بابکت و کمک به شهرداری‌های ضعیف، حدود دو میلیارد تومان به شرکت‌های خارجی پرداخت شده اما هنوز این بابکت‌ها تحویل نشده‌اند مبلغی نیز به تیم بسکتبال اختصاص داده‌اند.

توکلی اظهار کرد: در مجموعه گاروازنگ طرح بزرگی باید اجرا می‌شد و یک شهرک برای جابجایی روستای موجود احداثمی‌‌شد که اجرایی نشده همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان برای واگذاری زمین از مردم دریافت کرده‌اند بدون اینکه زمینی برای واگذاری شود و اکنون طی مراحل پیچیده و قانونی زمین‌هایی برای واگذاری شناسایی و در حال تعیین تکلیف برای واگذاری است.

این مقام مسئول ارائه گزارش‌های اشتباه از روند اجرای پروژه‌هایی همچون شهرک در دست احداثرا موجب افزایش میزان مالیات‌ها برشمرد و افزود: علاوه بر این اراضی با ارزشی با مبالغ ناچیز به افرادی خاص فروخته شده است.

وی با اشاره به دوره مدیریت قبلی خود در سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در سال‌های ۸۲ لغایت ۸۴ گفت: علی رغم اینکه از این سازمان بنام حیاط خلوت استانداری یاد می‌شود در دوره مدیریت بنده کمترین تخطی از قانون وجود نداشته است و در دوره جدید نیز هدف فعالیت درچهارچوب اساسنامه خواهد بود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان یادآور شد: نهادهای نظارتی و بازرسی در حال پیگییری مشکلات سازمان هستند و خوشبختانه با رویکرد جدید استاندار و معاون عمرانی جدید به گونه‌ای بوده که سیاست‌های ابلاغی پیشین در زمینه پرداخت تسهیلات بلا عوض و کمک‌های فراقانونی را لغو کرده‌اند حتی استانداری موظف شده کمک‌های دریافتی از این سازمان را عودت دهد.

توکلی از نحوه نظارت بر عملکرد نهاد‌ها انتقاد کرد و افزود: نباید نگاه سیاسی در این زمینه دخیل باشد به طوری که در یک دولت نظارت ضعیف و در دوره‌ای تشدید شود.

وی با تاکید براینکه تلاش بر اجرای امور در ریل قانونی است، اظهار کرد: در پی رفع مشکلات پیشین ایجاد درآمد پایدار برای سازمان هستیم پروژزه‌هایی برای درآمد زایی در دست تهیه است اما پیش از تحقق نمی‌توان وعده عملیاتی شدن داد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: این سازمان می‌تواند در اجرای پروژه‌های عمران شهری، مطالعات پروژه‌ها، ممیزی املاک شهر‌ها، طراحی خدمات فنی و مهندسی، تاسیس شرکت‌های ارائه خدماتی همچون چذب نیرو برای شهرداری‌ها وارد عمل کنداما همه این برنامه‌ها منوط به رفع معضلات گذشته و جلب اعتماد مردم و پیمانکاران و سهامداران است.

توکلی تاکید کرد: شهرداران عضو شورای سازمان با دقت و حساسیت عملکرد سازمان را رصد کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های سازمان همیاری‌ها که با کمک استانداری‌ها فراهم شده بی‌نظیر است در واقع فرصت‌های این سازمان بیش از تهدیدهاست اما باید شناسایی و بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه از این پس هر اعتباری در جای خودش هزینه می‌شود، افزود: با برخی شرکت‌ها برای تامین نیازمندی‌های شهرداری‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و برای پرداخت بدهی‌ها برنامه ریزی شده و آماده تها‌تر با بانک‌ها برای پرداخت بدهی هستیم اما متاسفانه بانک‌ها هنوز پاسخ مثبت نداده‌اند.

این مقام مسئول گفت: مدیریت در شرایط کنونی سازمان هنر است و نمی‌خواهیم با فروش دارایی‌ها امور را اداره کنیم.

توکلی در خصوص باشگاه داری سازمان متبوعش تصریح کرد: سازمان نسبت به اداره کل تربیت بدنی مدعیست چرا که این اداره باید پاسخگو باشد در قبال دریافت کمک از اسپانسر چند ورزشکار تربیت و تحویل استان داده است؟، با توجه به اینکه اسپانسری از تیم‌های ورزشی طبق اساسنامه جزو وظایف سازمان نیست از این پس چنین حمایتی صورت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به وظیفه قانونی شورای اسلامی استان در نظارت بر عملکرد سازمان همیاری شهرداری‌ها گفت: با کمال میل آماده پاسخگویی به نمایندگان مردم هستیم.

توکلی ابراز کرد: از حساسیت و دقت نظر اعضای وقت شورای اسلامی استان زنجان در نظارت بر عملکرد سازمان همیاری سپاسگزارم و آمادگی سازمان را برای همکاری اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم سازمان همیاری شهرداری‌های استان، حسابرس مجموعه است به انتساب حسابرس جدید و مجرب این سازمان اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین حساسترین اقدامات سازمان انتخاب حسابرس خبره برای حسابرسی است که در این زمینه با بر‌ترین شرکت‌های واجد شرایط کشور مذاکره شده است.

توکلی تصریح کرد: حسابرسی دقیق و جامع در حال حاضر برای سازمان بسیار اهمیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: همه شهرداری‌های استان در این سازمان سهامدارند و شهرهای جدید نیز به زودی به جمع آنان افزوده می‌شوند.

رییس شورای اسلامی استان زنجان در ادامه گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید از پتانسیل‌های شهرهای استان جهت ایجاد مراکز تفریحی گردشگری استفاده کند و در پروژه‌های عمرانی مشارکت کند.

سعید خدادادی افزود: متاسفانه سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان برای خرید هواپیمای اختصاصی برای استان از اکثر شهرداری‌های استان مبلغی دریافت کرد اما بی‌حاصل بود در حالیکه اگر همین مبلغ درآن زمان صرف خرید زمین می‌شد سود دهی بیشتری داشت.

وی افزود: مقرر شد بود ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها بدون پرداخت هزینه گمرکی خریداری شود که این امر نیز محقق نشد.

مریم گنجی دیگر عضو شورای اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به اسقاطی شدن ماشین آلات موجود در شهرداری ابهر گفت: سازمان همیاری باید برای جایگزین کردن ماشین آلات جدید چاره‌ای بیندیشد.

گنجی همچینن چاره اندیشی برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی شهرداری را خواستار شد و افزود: ۷۰ درصد کارکنان شهرداری ابهر شرکتی هستند.

مقدم ن‍‍ژاد نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان گفت: بدهی‌های بانکی باید سریع‌تر نسویه شوند چراکه در غیر اینصورت معضل جدی به وجود می‌آورند.

فرامرزلو، نماینده شهرستان ماهنشان در شورای اسلامی استان زنجان، نیز ابراز کرد: اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها باید بازنگری و اصلاح شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در معادن استان به ویژه معدن انگوران با مدیریت جدید سازمان و حضور استانداری خبره در مسائل اقتصادی می‌توان از ظرفیت این معادن بهره برداری بهینه‌ای داشت.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها نیز با انتقاد هزینه‌های بدون خروجی سازمان همیاری شهرداری‌ها در حوزه ورزش طی دوره مدیریت گذشته افزود: هفت میلیارد هزینه سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان برای تیم بسکتبال اگر استفاده بهینه می‌شد هفت هزار نفر جوان می‌توانستند از امکانات ورزشی مطلوب استفاده کنند.

سید جعفر ایوار با اشاره به رویکرد سازنده و قانون مدار مدیر عامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: امیدواریم با رویکرد جدید شاهد اتفاقات سازنده‌ای در شهرداری‌های تابعه استان زنجان باشیم.

در این جلسه مصوب شد نماینده شورای اسلامی استان زنجان به عنوان ناظر جدید در جلسات شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان حضور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز