خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در زنجان:

شورای زکات کشور یکی از سازمانهای آبادگر روستایی و مناطق محروم است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۹۳

فراهم سازی بسترمناسب پرداخت زکات درجامعه ضرورت دارد / استان زنجان در بحثپرداخت زکات فطره یکی از سه استان برتر کشور بوده است / زنجان در بحثپرداخت زکات فطره یکی از سه استان برتر کشور بوده است.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور, گفت: در سالجاری استان زنجان نه تنها برنامه یکساله خود را محقق کرده بلکه درحال پیشتازی و جلو زدن از برنامه های ابلاغی در این راستا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسین نبی لو، امروز دوشنبه(۲۸مرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات توسط مسلمانان اظهار داشت: زکات تنها واجبی است که تمامی واجبات به آن وابسته است و حتی قبولی نماز در گرو قبولی زکات است.

وی با بیان این که پرداخت زکات از امور ضروری یک جامعه اسلامی و از شئونات حاکم بر آن جامعه است، خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی تا نقطه کامل پرداخت زکات فاصله داریم.

نبی لو با اشاره به ضرورت فراهم سازی بستر مناسب این واجب الهی در جامعه, افزود: در سال گذشته شاهد رشد قابل ملاحظه پرداخت زکات در کشور و استان زنجان بودیم.

مدیر کل اموراجرایی زکات کشور, با بیان وصول ۲۷۰میلیارد تومانی وصول زکات و پرداخت مبالغی توسط دولت به امور و پروژه های عمرانی در کشور, خاطر نشان شد: با این مبالغ، شاهد راه اندازی ۵هزار پروژه عمرانی با هزینه پرداخت زکات در کشور خواهیم بودیم.

نبی لو با بیان اینکه دبیر خانه شورای زکات یکی از سازمانهای آبادگر روستایی و مناطق محروم است, تصریح کرد: در سال جاری با توجه به مصوبات شورای زکات برنامه های مختلفی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به ۵هزار پروژه عمرانی برای احداث, راه اندازی و مرمت در این خصوص یادآورشد: بیشترین فعالیت در این زمینه برای روستا ها و مناطق محروم و نیازمندان بوده است.

این مسئول کشوری, استان زنجان را در این زمینه پیشتاز برشمرد و گفت: استان زنجان در این راستا دارای اقدامات ۴گانه کم نظیر در سطح کشور بوده است.

وی در ادامه به تحقق زود تر از زمان استان زنجان دراین زمینه در ۵ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری استان زنجان نه تنها برنامه یکساله خود را محقق کرده بلکه درحال پیشتازی و جلو زدن از برنامه های ابلاغی در این راستا است.

نبی لو در این خصوص تحقق برنامه های استان زنجان را با بیش از ۳۰هزار درصد رشد بسیار مطلوب بارزیابی کرد وگفت: استان زنجان نسبت به برنامه های ابلاغی ۶-۵برابر رشد را شاهد بوده است.

وی, در بخشی از سخنان خود, با بیان اینکه امسال اولین سالی بود که زکات فطره به دست مستحقان ونیازمندان واقعی در زنجان می رسید اظهار داشت: همکاری مساجد وبانکها برای اعلام و, واریز وجه به شماره حساب اشخاص بسیار حائز اهمیت در این خصوص بوده است.

نبی لو این اقدام را یک اقدام فوق العاده در زنجان, عنوان کرد وگفت: استان زنجان پیشتاز و سر آمد این اقدامات در سطح کشور است.

مدیر کل اموراجرایی زکات کشور, اطلاع رسانی وفرهنگسازی را دراین راستا بسیار مهم ارزیابی کرد وگفت: باید از تمام ظرفیتها در این زمینه برای فرهنگسازی واطلاع رسانی استفاده کرد.

نبی لو, ظرفیت مساجد و محلات را در این خصوص اساسی دانست وتصریح کرد: در سالجاری شاهد برگزاری ۸هزار جلسه توجیهی در این خصوص در استان زنجان بودیم.

وی, با بیان اینکه ظرفیت زکات در همه جوامع وجود دارد, گفت: استان زنجان بالاترین ظرفیت و رتبه را دراین راستا داشته است.

نبی لو, همچنین اضافه کرد: زنجان در بحثپرداخت زکات فطره یکی از سه استان برتر کشور بوده است.

مدیر کل اموراجرایی زکات کشور, اجرای پروژه های عام المنفعه وو عمرانی را در الویت کاری شورای ستاد زکات دانست ویادآورشد: ساختن مساجد, مسکن برای نیازمندان وروستائیان وپروژه های عمرانی از جمله این موارد الویت دار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز