خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

جمع‌آوری ۹۷۸ میلیون ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۰۴

مسال کارکرد خانه انفاق در طرح اطعام و افطار نیازمندان ۱۶۱ میلیون و ۸۳۵ هزار ریال بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان، گفت: امسال کارکرد خانه انفاق در طرح اطعام و افطار نیازمندان ۱۶۱ میلیون و ۸۳۵ هزار ریال بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو با ارائه گزارشی از کارکرد خانه انفاق زنجان، طی سه سال گذشته اظهار کرد: این مرکز نیکوکاری پس از افتتاح کارکردهای مثبتی داشته و هر ماه شاهد افزایش کمک‌های مردمی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه خانه انفاق زنجان در راستای تسریع امور خیرین و حامیان ایجاد شده است، بیان کرد: خوشبختانه هر قدر زمان می‌گذرد، بر آشنایی مردم نسبت به کارکردهای خانه انفاق بیشتر شده و کمک‌های مردمی که در این مرکز جمع‌آوری می‌شود، افزوده می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در خانه انفاق زنجان طی سنوات گذشته اضافه کرد: در سال جاری نیز به منظور کمک‌رسانی به نیازمندان جامعه خانه انفاق کارکرد مطلوب و در خور بوده است.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از کمک‌های جمع‌آوری شده در خانه انفاق زنجان طی ماه رمضان سال جاری و مرداد ماه اظهار کرد: در این مدت ۹۰۰ هزار ریال کمک در قالب طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) کمک جمع‌آوری شد.

حسنلو همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۱۲۶ هزار و ۲۵۰ ریال کمک مردمی در طرح احسان دانش‌آموز و ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال کمک در طرح احسان تاج گل بیان کرد: طی مدت اعلام شده ۱۰ میلیون و ۶۸۹ هزار ریال نیز صدقه در خانه انفاق جمع‌آوری شد.

وی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری ۳۰۰ هزار ریال کمک در طرح رد مظالم، ۶۰۰ هزار ریال در طرح رضوان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در قالب طرح ماعون افزود: امسال کارکرد خانه انفاق در طرح اطعام و افطار نیازمندان ۱۶۱ میلیون و ۸۳۵ هزار ریال بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به کمک ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریالی مردم به مددجویان در طرح یاسین و ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی آن‌ها در قالب طرح طا‌ها، تصریح کرد: در این مدت ۲۱ میلیون و ۴۳۷ هزار ریال نیز کمک مردمی در قالب طرح محسنین جمع‌آوری شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال کمک مردمی در طرح کوثر جمع‌آوری شد، افزود: طی مدت اعلام شده کارکرد خانه انفاق در قالب رحمت نیز ۴۵ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال بود.

حسنلو همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۵۹ میلیون و ۵۱۴ هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح شفاٰ به منظور کمک به بیماران نیازمند، مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، بیان کرد: همچنین طی مرداد ماه و ماه مبارک رمضان ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال نیز در قالب کفارات عمد کمک جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه امسال میزان کفارات غیرعمد جمع‌آوری شده در خانه انفاق زنجان ۳۳ میلیون و ۸۶۳ هزار ریال بود، اظهار داشت: همچنین ارزش ریالی زکات فطریه عام نیز در این مدت ۳۶ میلیون و ۵۶۱ هزار ریال برآورد شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود میزان مشارکت مردم در طرح زکات فطریه سهم سادات را در خانه انفاق طی مدت اعلام شده ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت طرح اکرام ایتام همچون ماه‌های قبل پردرآمد‌ترین طرح بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: مبلغ کمک‌های مردمی در قالب طرح اکرام ایتام در مرداد ماه و ماه رمضان ۵۴۳ میلیون و ۷۷۵ هزار ریال برآورد شده است که این مبلغ مستقیم از طریق حامیان به حساب ایتام واریز شده است.

حسنلو همچنین با اشاره به جمع‌آوری ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال کمک خاص در خانه انفاق بیان کرد: در این مدت ۵۰۰ هزار ریال نیز کمک مردمی در طرح حج فقرا جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: در مجموع طی مرداد امسال و ماه مبارک رمضان، ۹۷۸ میلیون و ۷۶۷ هزار ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان افزود: مبلغ اعلام شده مربوط به کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در این مرکز است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با تقدیر از همراهی مردم و مسئولان استان در کمک به نیازمندان و رفع نیازهای آن‌ها بیان کرد: خوشبختانه مردم و مسئولان استان، همواره یار و یاور کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم در ماه‌های بعد نیز که جشن عاطفه‌ها و همچنین سایر طرح‌های مناسبتی کمیته امداد اجرایی می‌شود، شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در طرح‌های مختلف باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز