خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت داوران ۲۶ امین جشنواره تئا‌تر استان زنجان تاکید کردند:

ضرورت آشنایی هنرمندان جوان ایران با داستان‌های ادبیات کهم فارسی

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۲۴

امروز هجوم بیگانه‌ها به مرحله‌ای رسیده است که شخصیت‌های غربی را به جای شخصیت‌های اصیل ایرانی به جوانان معرفی می‌کنند.

عضو هیات داوران بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر استان زنجان، گفت: متاسفتانه در برخی موارد شاهد هستیم تماشاگران تنها برای دیدن چهره محبوب خود در سالن حاضر می‌شوند و به موضوع تئا‌تر توجهی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرشید زارعی فرد، عضو هیات داوران بیست و ششمین جشنواره تئا‌تر استان زنجان و از هنرمندان عرصه سینما و تئا‌تر ایران شامگاه دیروز(۲۹مرداد) در آیین مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه تئا‌تر هنر مادر است، اظهار کرد: امروز هجوم بیگانه‌ها به مرحله‌ای رسیده است که شخصیت‌های غربی را به جای شخصیت‌های اصیل ایرانی به جوانان معرفی می‌کنند.

زارعی به رسالت هنرمندان سینما و تئا‌تر در این عرصه اشاره کرد و افزود: متاسفانه جوانان ما بیش از اینکه با شخصیت‌هایی همچون رستم و سهراب آشنا شوند، با شخصیت‌های غربی آشنا هستند.

این هنرمند عرصه سینما و تئاترادامه داد: دشمنان از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای مهم‌ترین رکن جامعه یعنی خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

در ادامه یکی دیگر از اعضای هیات داوران نیز با اشاره به اینکه باید دانش بهره گیری از هرچیزی را یافت، ادامه داد: در حوزه تئا‌تر نیز باید دانش درام‌شناسی را بشناسیم و بر آن مسلط باشیم.

عبدالحی شماسی هم در این زمینه افزود: برای اینکه بتوان در دریای ژرف تئا‌تر گام بردایم باید شناخت درام را جدی بگیریم.

یکی دیگر از اعضای هیات داوران این جشنواره نیز در سخنانی خواستار توجه به موضوعیت تئا‌تر شد و افزود: متاسفتانه در برخی موارد شاهد هستیم تماشاگران تنها برای دیدن چهره محبوب خود در سالن حاضر می‌شوند و به موضوع تئا‌تر توجهی نمی‌شود.

افشین خورشید باختری با بیان اینکه برخی از افراد برای حضور در این عرصه به دنبال کسب رتبه هستند، ادامه داد: متاسفانه این مسائل برخی از محدودیت‌هایی در عرصه تئا‌تر ایجاد کرده است که باید نسبت به رفع آن تلاش کرد.

به گفته وی، تشویق تماشاگران پس از اتمام نمایش بزرگ‌ترین افتخار برای هنرمندان این عرصه است.

این هنرمند عرصه سینما و تئاتردر پایان ادامه داد: هنرمندان تئا‌تر استان زنجان چهره‌هایی پویا و جوان هستند که با صداقت در این صحنه حاضر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز