خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان خبر داد:

ضروری است متولیان فرهنگی زمینه دسترسی آسان مردم را به کتاب فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۲۴

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد ۱۵ درصدی نشر کتاب در کشور در سال جاری خبر داد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان گفت: ارتقای سطح مطالعه مردم نیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید عباس صالحی ظهر امروز در آئین مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب و نخستین جشنواره مطبوعات استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان مهد صاحبان فق‌ها، عالمان و مجاهدان است که آوای اساتید بزرگی همچون آیت‌الله عزالدین حسینی زنجانی و آیت‌الله موسی شبیری بر تارک این سرزمین کهن می‌درخشد.

صالحی با بیان اینکه زنجان در طول تاریخ در حوزه فرهنگ، دانش و فقاهت پیشگام بوده است، یادآور شد: امروز هم با همه تلاش و توان در صحنه حضور دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان، با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۶۶ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است، افزود: از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۱۶ عنوان کتاب چاپ اول داشته‌اند.

رشد چشمگیر نشر کتاب در کشور

صالحی با بیان اینکه وضعیت انتشار کتاب نسبت به دوران قبل از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، ادامه داد: در سال ۵۷ تنها ۲۵۴ عنوان کتاب در کشور چاپ شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۲۰۲ عنوان کتاب در کشور چاپ شده است، گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۹۲ عنوان کتاب چاپ شد که امسال با رشد ۱۵ درصدی مواجه است.

صالحی با بیان اینکه دسترسی به کتاب حلقه مفقوده در این زمینه محسوب می‌شود، افزود: با وجود افزایش تعداد متقاضیان کتاب اما دسترسی به کتاب مطلوب نبوده است.

این مسئول فرهنگی کشور بر ضرورت فراهم کردن زمینه دسترسی آسان مردم به کتاب تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب می‌تواند زمینه دسترسی مردم به کتاب را فراهم کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید ویترین‌های فروش کتاب در استان‌ها فعال باشد، ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های کتاب برای دسترسی آسان مردم به کتاب ضروری است.

متولیان فرهنگی، زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم کنند

صالحی با اشاره به اینکه باید متولیان فرهنگی استان‌ها زمینه دسترسی آسان مردم را به کتاب فراهم کنند، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح مطالعه مردم نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه باید وقت کافی برای مطالعه کتاب در نظر گرفته شود، افزود: اختصاص روزانه ۱۵ دقیقه برای مطالعه موجب می‌شود انسان با کتاب انس و الفت برقرار کند.

این مسئول با اشاره به قیمت ارزان کتاب خاطرنشان کرد: برخی مردم کتاب را در سبد کالایی خود به عنوان یکی از ضروریات زندگی قرار نمی‌دهند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه برای مطالعه کتاب نه وقت کم داریم نه پول اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها، متولیان فرهنگی، خطبا، ائمه جمعه برای ادامه جریان تولید اندیشه و گسترش کتابخوانی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز