خبرگزاری کار ایران

ناظر سومین همایش علمی پژوهشی؛

مناظرات امام رضا(ع) مستند بر آیات قرآن کریم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۵۳

در سبک زندگی نیازمند نسخه هستیم و این نسخه را می‌توان از آیات قرآن به دست آورد.

ناظر سومین همایش علمی پژوهشی «منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی» گفت: سبک زندگی با الگوهای رفتاری مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام کریم خانمحمدی، ناظر سومین همایش علمی پژوهشی «منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی» در استان زنجان، در مراسم افتتاحیه این همایش در زنجان اظهار کرد: امروزه سبک زندگی را معطوف به الگوهای رفتاری می‌دانند.

وی با تقسیم بندی فرهنگ به سه لایه باور‌ها، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری خاطرنشان کرد: سبک زندگی با الگوهای رفتاری مرتبط است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه الگوهای رفتاری ریشه در باور‌ها دارد، افزود: تکرار آنچه به ائمه اطهار و آموزه‌های آنان مرتبط می‌شود، می‌تواند اثرگذاری بالاتری داشته باشد.

حجت الاسلام خانمحمدی ادامه داد: اگر سبک زندگی امام رضا(ع) را بشکافیم و در باورهای ایشان بنگریم، اعتقاد و باور قلبی ایشان به قدرت الهی بارز و مشهود است.

وی با اشاره به اینکه الگوی رفتاری ناشی از یقین و باور است، گفت: آن حضرت در سه شبانه روز یک بار قرآن کریم را تلاوت و در آیات تامل می‌کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مناظرات امام رضا(ع) مستند به آیات قرآن کریم است، یادآور شد: قرآن کریم منشا هدایت انسان است که باید با تمسک به آیات آن از منجلاب معصیت و گناه نجات یافت.

ناظر سومین همایش علمی پژوهشی «منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی» در استان زنجان با یادآوری اینکه علما و روحانیون در آیات قران کریم کنکاش کنند، گفت: برای سبک زندگی نیازمند نسخه هستیم و این نسخه را می‌توان از آیات قرآن به دست آورد.

وی به برخی از الگوهای رفتاری امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: تواضع نسبت به دیگران، عدم منت گذاری بر مردم و پیشگیری از سوء استفاده مردم از اهم این الگوهاست.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش رضوی و ارائه مقالات موجب تکرار مضامین می‌شود که این تکرار موجب بهره گیری بیشتر از سیره علمی و عملی ائمه اطهار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز