خبرگزاری کار ایران

مشاور امور اقتصادی و برنامه‌ریزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تاکید کرد:

باید کمک‌های مردم و خیّرین تمرکز یافته و مدیریت آن در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۱۶

بیماری کلیوی، معضل فاجعه باری است و محرومیت معضلی که به دنبال بیماری می‌آید و همه خانواده را تحت الشعاع قرار می‌دهد تا جایی که افسردگی چاشنی زندگی می‌شود.

مشاور امور اقتصادی و برنامه ریزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: اگرچه گذشتگان از لحاظ مالی پشتیبان همدیگر بودند اما امروزه باید کمک‌های مردم و خیّرین تمرکز یافته و مدیریت آن در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا رجبیون افزود: محرومان جامعه به دلیل نداشتن امکانات و عدم مراجعه به موقع به پزشک، دچار بیماری‌های زمینه ساز از جمله فشارخون و دیابت شده و سرانجام بیماری‌های کلیوی گریبانگیر آنان می‌شود و با استمرار این بیماری و حضور ۳ روز در هفته و به مدت ۴ ساعت زیر دستگاه دیالیز، حتی طبقه متوسط جامعه نیز به سوی محرومیت سوق داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کلیوی مسیر و اهداف خانواده‌ها را تغییر می‌دهد، یادآور شد: بیماری سرپرست و دیگر اعضای خانواده، اقتصاد و اعتبار آنان را از هم می‌پاشد و اهداف و برنامه‌‌هایشان را به مسیر دیگری سوق می‌دهد و این می‌تواند به فرد، خانواده و جامعه آسیب جدی وارد آورد.

مشاور امور اقتصادی و برنامه ریزی انجمن کلیوی زنجان، یاری رساندن به بیماران محروم جامعه به روش امروزی را مناسب‌تر دانست و ادامه داد: اگرچه گذشتگان از لحاظ مالی پشتیبان همدیگر بودند اما امروزه باید کمک‌های مردم و خیّرین تمرکز یافته و مدیریت آن در اولویت باشد.

رجبیون با اشاره به اینکه ناتوانی در کمک رساندن به بیماران دردمند، دردناک است، گفت: باید در کنار بیماران کلیوی نیازمند باشیم و با کمک‌های مالی و معنوی از انحرافات و آسیب‌هایی که در کمین خانواده‌های بیماران است، بکاهیم.

وی داشتن شغل و درآمد مناسب را در بهبود روحی و جسمی بیماران موثر دانست و افزود: افرادی که هنوز بیماری آنان پیشرفتی ندارد یا شاغلند و یا بیکار؛ اما در صورت پیشروی بیماری باید به دنبال حفظ سلامتی باشند.

مشاور امور اقتصادی و برنامه ریزی انجمن کلیوی زنجان، حل مشکلات دارو و درمان را از وظایف دولتمردان، نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: خیرین تلاش می‌کنند تا مشکلات معیشتی بیماران کلیوی، فرزندان و خانواده آنان را حل کرده و بیمار به زندگی برگردد و از متلاشی شدن خانواده‌های آنان جلوگیری شود.

رجبیون مردم نیکوکار را صاحبان اصلی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان دانست و تصریح کرد: کمک‌های خیرین در راستای خواسته‌های آنان در زمینه معاش بیماران کلیوی، تکمیل پروژه تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی و در زمینه‌های مختلف دیگر هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انجمن کلیوی زنجان در راستای برگزاری برنامه‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی برای بیماران اعلام آمادگی می‌کند گفت: انجمن کلیوی زنجان تلاش دارد تا با برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی لحظات مفرحی را برای بیماران ایجاد کند و خدمت رسانی به بیماران باعثمباهات خیرین این انجمن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز