خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت راه اندازی شرکت‌های فنی مهندسی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۹۷

شرکت‌های فنی و مهندسی باید برای برطرف سازی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راه اندازی شوند.

استاندار زنجان، گفت: باید به گونه برای منابع آب برنامه ریزی و اقدام کرد که در آینده با مشکل مواجه نشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه دیروز یکشنبه(۱۶شهریور) در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان زنجان اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی مشکلات متعددی دارند، اما گشایش گره کار خود را در تامین منابع مالی می‌بینند.

استاندار زنجان با بیان اهمیت راه اندازی شرکت‌های فنی و مهندسی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در استان تصریح کرد: در صورتی که به این واحد‌ها منابع مالی و تسهیلات بانکی اختصاص یابد، فقط بر بدهی آن‌ها افزوده شده و مشکلات جدیدی برای آنان ایجاد خواهد شد.

انصاری خاطر نشان شد: تا زمانی که در این واحدهای صنعتی اصلاحات ساختاری رخ ندهد، نمی‌توان به بهبود وضعیت آنان امیدوار بود.

استاندار زنجان گفت: شرکت‌های جدیدی در زمینه خدمات فنی و مهندسی باید راه اندازی شوند که بتوانند برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راهکار ارایه دهند.

وی این شرکت‌ها را دارای مدیران مجربی برشمرد که توانسته‌اند در شرایط بحرانی مشکلات واحدهای صنعتی خود را برطرف کنند و خاطرنشان شد: این در حالی است که شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی که هم اکنون به ارایه کارهای مشاوره‌ای در سطح استان زنجان می‌پردازند در صورت ایجاد مشکل، حتی توانایی برطرف سازی موانع پیش روی خود را ندارند.

انصاری ادامه داد: زمانی در استان تهران، برخی از واحدهای صنعتی با مشکلات متعددی مواجه و برای برطرف سازی آن دست به کار شدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه این شرکت‌ها مشکلات واحدهای صنعتی را در سه بخش ساختاری و تکنولوژیکی، مدیریتی و کمبود یا نبود منابع مالی کافی دسته بندی کردند، گفت: برای برطرف سازی شرکت نوسازی و گسترش صنعتی راه اندازی شد که برای نوسازی واحدهای صنعتی، ارایه آموزش‌های لازم به مدیران و معرفی صنایع دارای مشکل برای تامین منابع مالی به بانک‌ها دست به کار شدند.

وی وجود چنین شرکتی را در زنجان برای ارایه راهکار رفع مشکلات صنایع ضروری برشمرد و افزود: در صورتی که مسوولان مربوطه نمی‌توانند چنین شرکت فنی و مهندسی را راه اندازی کنند می‌توان از واحدهایی که در سطح کشور در این بخش فعال هستند بهره گرفت.

انصاری در ادمه یادآورشد: برای ارایه راهکار مناسب به منظور حل مشکلات صنایع راه اندازی دو نمونه از این شرکت‌ها که توانمندی کافی و لازم را داشته باشند، کافی است.

استاندار زنجان به مطالبات بانک‌ها از صنایع این استان اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی که به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود، نمی‌تواند از امتیاز استمهال استفاده کند و باید در موعد مقرر باز پرداخت، پرداخت شود.

مقام عالی استان، در بخشی از سخنان خود، بر لزوم رصد محل هزینه کرد تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده از سوی بانک‌ها توسط دستگاه اجرایی ذیربط تاکید کرد و این موضوع را مانع سودجویی برخی صاحبان صنایع برای صرف تسهیلات در محل دیگر خواند.

انصاری به دو دستور و برنامه ابلاغ شده از سوی دولت طی یک ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از این ابلاغیه‌ها در زمینه دستور دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که متناسب با وظایف هر وزارتخانه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و دیگری بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود بود که به دست دستگاه‌های مرکزی رسید.

استاندار زنجان بر لزوم تهیه برش استانی این برنامه‌ها و سیاست‌ها تاکید کرد و گفت: باید وظیفه و مسوولیت این استان در برنامه‌های ابلاغی تعیین و بررسی شده و راهکارهای تحقق آن‌ها ارایه شود.

مقام عالی دولت در استان همچنین به فعالیت‌های بخش کشاورزی و آب این استان اشاره کرد و سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای را دستگاه‌های دارای مسوولیت‌های فرا بخشی برشمرد.

انصاری بیشترین مصرف آب کشور و به تبع آن استان زنجان را در بخش کشاورزی عنوان کرد و صرفه جویی۱۰ درصدی در این بخش را زمینه ساز، آزاد سازی منابع آب به میزان مصرف کنونی بخش صنعت و شرب خواند.

استاندار زنجان در پایان، تاکیدکرد: باید به گونه برای منابع آب برنامه ریزی و اقدام کرد که در آینده با مشکل مواجه نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز