خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی زنجانیان مقیم کشورهای خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۳۳

در رویکرد خدمت محور، ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق وزارت خارجه و نهاد کنسول گری ایران در هر کشور، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

استاندار زنجان تاکید کرد: بانک اطلاعاتی دقیق و کاملی از زنجانیان مقیم خارج از کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در جلسه شورای امور ایرانیان در زمینه رویکرد فرصت محور دولت، حضور زنجانیان توانمند در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تجاری در خارج از کشور را فرصت مناسبی برای توسعه استان و کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: شهروندان زنجانی متخصص و توانمند مقیم خارج از کشور، هم می‌توانند خودشان با تخصص و توانمندی که دارند در توسعه استان سهیم باشند و هم بدلیل ارتباطات گسترده‌ای که با سایر متخصصین خارج از کشور دارند می‌توانند زمینه سرمایه گذاری و استفاده از توانمندی سایر فعالین در خارج از کشور را فراهم کنند.

مقام عالی استان، ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق و کامل از زنجانیان مقیم خارج از کشور را مقدمه بهره‌مندی از پتانسیل این افراد برشمرد و گفت: جمع آوری اطلاعات جامع و دقیق این افراد از طریق مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان و دریافت اطلاعات متخصصین هر حوزه در خارج از کشور از یک سو و دریافت برش استانی اطلاعات موجود در معاونت کنسولی وزارت امور خارجه از سوی دیگر امکان پذیر خواهد بود.

استاندار زنجان، در بخشی از سخنان خود، با تاکید بر دریافت اطلاعات افراد مرتبط با بخش خصوصی استان که در خارج از کشور فعالیت می‌کند از طریق خانه صنعت و معدن و شرکت‌های گردشگری و سایر بخش‌های غیر دولتی، تصریح داشت: برای دریافت اطلاعات دقیق و تکمیل بانک اطلاعاتی استان، باید گروهی متشکل از افراد سر‌شناس استان بعنوان هسته مرکزی و متخصصین فناوری بعنوان اداره کنندگان طراحان سایت ارتباطی باشد.

مقام عالی دولت در استان در ادامه تصریح کرد: می‌توان از یک سایت ویژه زنجانیان در جهت برقراری ارتباط و دریافت اطلاعات زنجانیان توانمند در خارج از کشور استفاده کرد و باید با بارگذاری اخبار عمومی و جذاب استان و نیز اطلاعاتی مبنی بر شاخص‌های خاص استان زنجان، زمینه جذب این افراد به سایت را فراهم کرد.

انصاری در پایان ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در زمینه دریافت اطلاعات و تکمیل بانک اطلاعاتی را از موضوعات مورد بررسی در جلسه آتی شورا عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز