خبرگزاری کار ایران

بررسی علل بالابودن شاخص بیمه بیکاری در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۹۶

هشتمین جلسه استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بحثو تبادل نظر در خصوص علل عدم جذب کمتر تسهیلات بانکی توسط بنگاه‌های اقتصادی و ارائه گزارش تحلیلی در خصوص دو برابر شدن شاخص بیمه بیکاری در استان زنجان کار خود را آغاز کرد.

هشتمین جلسه استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، همزمان با برگزاری هشتمین جلسه استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور و به ریاست جمشید انصاری، استاندار زنجان، کنکانی نماینده اداره تامین اجتماعی استان به ارائه گزارش مبسوطی در خصوص چرائی بالا بودن شاخص بیمه بیکاری در استان پرداخت.

به گفته کنکانی در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۵/۹ درصد و در استان زنجان ۹/۹ درصد است، این در حالی است که نرخ مشمولین بیمه بیکاری در استان ۳/۲ درصد است که این رقم در مقایسه با رتبه کشور ۹/۰ درصد بالاتر است از این‌رو استان زنجان رتبه سوم کشوری در خصوص مشمولین بیمه بیکاری را به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، یکی از عمده‌ترین علل بالا بودن نرخ مشمولین بیمه بیکاری در استان را عدم نظارت کافی در خصوص شناسایی افراد واجد شرایط جهت اخذ بیمه بیکاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه عوامل عاطفی و احساسی در استان زنجان یکی از علل بالا بودن مشمولین بیمه بیکاری محسوب می‌شود.

در ادامه این مباحث، موضوع علل عدم جذب کمتر تسهیلات بانکی توسط صادرکنندگان مطرح و مقرر شد پیشنهادات لازم به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مرکز ارائه شود تا راهکار مناسب در این خصوص تهیه شود.

در پایان این نشست عطائیان، دبیر اجرائی اتاق بازرگانی زنجان، پیش نویس تفاهم نامه پیگیری تحقق اهداف صادرات سال ۹۴ را طرح کرد. در این تفاهم نامه مباحثی از جمله اهتمام به انجام کلیه امور صادرکنندگان از مبدا گمرک زنجان با اتخاذ تدابیر تشویقی و ترغیبی، تسری دستور العمل بانک توسعه صادرات به سایر بانک‌های استان به منظور ارائه تسهیلات به صادر کنندگان، بهره‌مندی صادر کنندگان از تسهیلاتی که توسط بانک‌ها فراهم خواهد شد و بهره‌مندی صادر کنندگان از تسهیلات صندوق ضمانت صادرات با هدف اعمال ۲ درصد تخفیف در نرخ کارمزد بانکی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه بود که مقرر شد اصلاحات و پیشنهادات مطرح شده در جلسه، در تنظیم نهائی آن موردتوجه قرارگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز