خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان:

ساخت ورزشگاهی برای بیماران کلیوی، توشه‌ای برای آخرت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۴۴

ساخت باشگاهی برای بیماران کلیوی و خاص، از لحاظ مادی و اخروی کار ارزشمندی است و در حد بضاعت انجمن کلیوی زنجان را یاری می کنیم تا توشه‌ای برای آخرت باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: بیماران کلیوی نیاز به برنامه‌های تفریحی و ورزشی دارند و انجمن کلیوی زنجان می‌تواند با ساخت باشگاه ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف از زمین گیر بودن آنان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید ارسلان حسینی در این زمینه اظهار داشت: با وجود منابع محدود و مشکلات عدیده از طریق هیئت‌های ورزشی بر اساس نیاز بیماران، خدمات لازم ورزشی را ارائه می‌دهیم.

حسنی ادامه داد: نیازهای ورزشی بیماران کلیوی را باید دوچندان کمک رسانی کنیم و در این زمینه نباید فرصت‌ها را از دست داد.
مدیر کل ورزش و جوانان زنجان تصریح کرد: از طریق برخی از امکانات اداره کل ورزش و جوانان می‌توان انجمن کلیوی را یاری کرد؛ به ویژه در اهداء زمین درخواستی انجمن برای احداثباشگاه فرهنگی و ورزشی و امکانات لازم به بیماران کلیوی در راستای ورزش و فعالیت آنان، تلاش می‌کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه به ۴۳ هزار نفر در بخش ورزش‌های همگانی و قهرمانی سرویس می‌دهیم، ادامه داد: وظیفه ما در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی سنگین است.

در این دیدار مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، بنیانگذار ورزش بیماران خاص در کشور است.

محمدرضا طهماسبی، ورزش را موثر در حفظ سلامتی روح و جسم بیماران کلیوی دانست و افزود: مجوز راه اندازی باشگاه فرهنگی و ورزشی شفا و موافقت اصولی آن دریافت شده است و در صورت اختصاص زمین، آمادگی ساخت و فعال سازی این باشگاه برای بیماران پیوند اعضاء در استان زنجان را داریم.

وی ادامه داد: بیشترین ورزشکاران کلیوی زنجان از بیماران پیوندی است که دارای مقام کشوری و جهانی هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تاکید کرد: بیماران کلیوی نیاز به برنامه‌های تفریحی و ورزشی دارند و انجمن کلیوی زنجان می‌تواند با ساخت باشگاه ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف از زمین گیر بودن آنان جلوگیری کند.

مسئول کمیته ورزش انجمن کلیوی زنجان به رشته‌های ورزشی مجاز برای بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: بیماران کلیوی در کنار سایر بیماران صعب العلاج می‌توانند در رشته‌های تنیس روی می‌ز، یوگا، آمادگی جسمانی، شنا، بدمینتون، دارت، شطرنج، دومیدانی و تیراندازی فعالیت کنند.

اسرافیل محمدی افزود: این انجمن با قهرمانان پیوندی از جمله بهروز سلیمی و فریدون عطرچی در صحنه‌های ورزشی جهانی حضور داشته است و تعدادی از بیماران پیوندی و دیالیز دارای مقام‌های اول و دوم کشوری در سال‌های گذشته هستند.

این داور کشتی و کار‌شناس بازنشسته تربیت بدنی زنجان ادامه داد: با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان زنجان می‌توان سکوهای قهرمانی جهانی را با حضور بیماران کلیوی تصاحب کرد.

در ادامه رضا رجبیون مشاور امور اقتصادی و برنامه ریزی انجمن کلیوی زنجان یادآور شد: مدیران ارشد زنجانی کارهای خیر زیادی را ثبت کرده‌اند و امروز ما پیمان می‌بندیم تا با ساخت باشگاه ورزشی برای بیماران و مردم، اثر ماندگار و خاصی را به یادگار بگذاریم.

بهیه بابایی عضو کمیته ورزش انجمن کلیوی زنجان نیز ورزش را تاثیرگذار‌تر از دارو برای بیماران کلیوی عنوان کرد و گفت: با فراهم شدن امکانات ورزشی و تفریحی برای بیماران کلیوی می‌توان خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز