خبرگزاری کار ایران

به همت گروه صنعتی خالص‌سازان روی و انجمن سینمای جوان زنجان صورت گرفت؛

اکران اختصاصی تله فلیم " کیمیا " قبل از اکران رسمی برای هنرمندان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۵۰

شامگاه دیروز سه شنبه(۸مهر) فیلم کیمیا به تهیه کنندگی یوسف مراد لو و نویسندگی وکارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی با حضور عوامل این فیلم درتالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اکران اختصاصی شد.

تهیه کننده فیلم کیمیا، گفت: ما بعنوان فعال صنعتی در کشور و دنیا به هر قیمتی حاضر به سود و آسیب به محیط پیرامون خود نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یوسف مراد لو، رییس هیات مدیره شرکت خالص سازان روی زنجان و تهیه کننده فیلم کیمیا در حاشیه اکران این تله فلیم در نشست با عوامل و بازیگران فیلم با اشاره به اهمیت صنعت روی به لحاظ استراتژیکی در سطح ملی و بین المللی، گفت: این صنعت در دنیا یک پدیده است.

مرادلو با بیان اینکه در طول فعالیت ۲۰ساله خود در صنعت روی کشور و استان شاهد افت و خیز‌های زیادی در این خصوص بوده است، افزود: سوءمدیریت، سوء استفاده بخش خصوصی و نیمه خصوصی دراین امر مهم اقتصادی دارای نقش اساسی داشته است.

رئیس هیات مدیره شرکت خالص سازان روی زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه همیشه دغدغه به تصویر کشیدن معضلات این صنعت استراتزیکی را در کشور داشتم، تصریح کرد: با طراحی و ایده‌پردازی این تله فیلم و در تحقیقات میدانی در این زمینه از کارگران و دست اندرکاران این صنعت در زنجان به این نتیجه رسیدیم که تلاش این سهامداران وشرکاء باید به نوعی به تصویر کشیده شود.

مراد لو در خصوص محتوای این فیلم که نقش حاج یوسف به بازیگری بازیگر توانمند ایران «مهدی هاشمی» ایفاء می‌شود، خاطر نشان شد: حاج یوسف بنا به دلایل ویژه دارای کمترین نقش در این فیلم بوده است ودر محتوای فیلم بیشتر تلاش شده که نقش پررنگ دیگر شرکاء و کارکنان دراین افت وخیزهای اساسی این صنعت روایتگر داستان فیلم باشد.

مراد لو در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ما دربخش صنعت و سرمایه گذاری نیز دارای دغدغه زندگی مردم جامعه و مسائل زیست محیطی و اجتماعی، هنری و فرهنگی هستیم، تاکید کرد: ما بعنوان فعال صنعتی در کشور و دنیا به هر قیمتی حاضر به سود و آسیب زدن به محیط پیرامون خود نیستیم.

وی در ادامه در این زمینه، افزود: یک سهامدار یک سرمایه گذار و کارخانه دار می‌تواند در کنار ادامه فعالیت‌های اقتصادی به اموراتی در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی هنری، رفاهی تفریحی و اجتماعی… نیز رسیدگی و فعالیت موثر داشته باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، همچنین در پایان سخنان خود، با اشاره به زحمات بازیگران این فیلم مهدی هاشمی، بروزو ارجمند، زهرا سعیدی، بهناز جعفری، کامران دهقان، کیمیا رحیمی، نازنین رحیمی، بهناز سلیمی و آریا مقیمی به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی «کارگردان جوان زنجانی» و با فیلم برداری احمدیان پدر فیلمبرداری دیجیتال ایران، گفت: تصمیم داریم شرکت خالص سازان روی زنجان را به محل توریستی گردشگری کشور تبدیل کنیم.

نویسنده و کارگردان تله فیلم کیمیا نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این فیلم دارای پروسه سخت و سنگین بوده است، افزود: فیلمسازی از شخصیت زنده کار بسیار سخت و سنگین است.

عبدالرضا صادقی جهانی، با بیان اینکه برای تهیه و تولید این فیلم با تحقیقات میدانی کار را کلید زدیم، تصریح کرد: ما برای ساخت این فیلم شخصیت حاج یوسف را مناسب‌ترین شخصیت دراین زمینه دیدم.

این کارگردان زنجانی با اشاره به تولید این فیلم دراین مجموعه صنعتی، گفت: محیط این شرکت محیط بسیار سخت وخشن بود و ما دنبال کارکترهای لطیف و نرم بودیم که شخصیت حاج یوسف و خصوصیات و داستان زندگی وی بهترین نقطه شروع در این فیلم بوده است.

صادقی جهانی با اشاره به اینکه نوشتن از سوژه‌های سفارشی خیلی سخت است، اظهار داشت: افراد و عوامل بسیاری دراین کار دخیل بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه من به کارهای که انجام می‌دهم ایمان دارم، افزود: ساخت این فیلم در زنجان یک اتفاق خوشایند برای ما بود و موجب در مسیر افتادن و به نوعی سکوی شروع کار‌ها وتولید فیلمهای مواد معدنی و صنعتی زنجان برای من خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است که این فیلم دارای داستانی با گریز جزئی به موضوعات و مسائل خانوادگی مدیر کارخانه خالص سازان روی زنجان و، وجود دختری بیمار به نام «کیمیا» که نیازمند عمل جراحی و اشتغال پدر وی در این کارخانه گره می‌خورد و افت وخیزهای این کارخانه تولید سرب و روی و ارتباطات ملی بین المللی برخی شرکاء و بوجود آوردن مسائل پشت پرده‌ای در راستای ادامه صدور تولیدات این کارخانه و بالا و پایین شدن قیمت‌های جهانی و بوجود آمدن مشکلاتی در خصوص ادامه فعالیت این واحد اقتصادی و به مرحله ورشکستگی رسیدن و در ‌‌نهایت روی پا ایستادن دخترک معلول بافنده فرش به کمک کاراک‌تر مثبت فیلم «حاج یوسف» و یا با نگاهی دیگر روی پا ایستادن فعالیتهای اقتصادی و صنعتی حاج یوسف و…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز