خبرگزاری کار ایران

وضع زنجان در دور چهارم شوراها؛

سه شنبه‌ها درجلسات شورای اسلامی شهر زنجان چه می‌گذرد؟

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۶۸

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان, گفت: اعضای شورای اسلامی، دراین مدت وظایف ذاتی خود را فراموش و به عنوان عامل اجرایی وارد کار اجرایی شده و با خواهش و تهدید پروژه‌های شهری را دنبال می‌کنند.

یکی از اعضای شورای شهر زنجان، گفت: شهردار زنجان به اندازه کافی حرف زده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، امروزسه شنبه(۱۶مهر) جلسه علنی شورای شهر زنجان همانند همیشه راس ساعت ۹.۳۰با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و خبرنگاران درمحل سالن جلسات شورای اسلامی شهر زنجان برگزارشد.

یکی از اعضای شورای شهر زنجان عدم تحقق پروژه‌های عمرانی و قابل اجرا را در شهر زنجان را مهم دانست وگفت: ضروری است در راستای حل مشکلات شهروندان زنجان بیشتر از پیش کوشش شود.

دیگر عضو شورای شهر زنجان، با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری زنجان، تصریح کرد: در زمینه پیمانکاران طلبکارو کارگران فضای سبز شهرداری زنجان نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی در زمینه امور قراردادهای عمرانی شهرداری نیز افزود: حل مشکلات دراین راستا نیز ضروری است.

عضو شورای شهر زنجان، همچنین در خصوص تقویت بازیکنان بومی تیم شهرداری زنجان، یادآورشد: جذب افراد غیر بومی فوتبال در زنجان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

آن دیگر عضو شورای شهر که با صدای بلند و ادعای تمام در پشت میکروفون شورائیان صحبت می‌کرد، خاطر نشان شد: دستهای پنهان در اجرای طرح‌ها وبرنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان وجود دارد.

وی همچنین از میانه‌های نطق خود شروع به حمایت از شهروندان زنجان ورسیدگی به امورات آن‌ها با لحن تندی کرد که گویا شخص خاصی را در نظر داشت و اهانت به… با استناد به اینکه مدارکی دراین زمینه دارد کرد.

عضو دیگر شورای شهر زنجان از ضرورت اجرای طرح تفصیلی شهر زنجان، گفت و اظهار داشت…!؟

در ادامه این جلسه نیز رئیس شورای شهر زنجان هم با تذکراتش به وی که وقت نطق شما به اتمام رسیده زیاد ناراضی ازاین جو جلسه به نظر نمی‌رسید.

«از مردم انتظار صبر داریم»

تا اینکه بالاخره رئیس شورای شهر زنجان بعد از سه بار تذکر به عضو شورای شهر زنجان یادآوری چند نکته را ضروری دانست و گفت: از مردم انتظار صبر داریم.

آراض ضیایی با اشاره به کلنگ زنی طرح عظیم سبزه میدان زنجان در سفر اخیر وزیر راه وشهرسازی به استان زنجان، گفت: از مردم انتظار صبر داریم.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه بعد از اعتراض فرمانداری زنجان به بخشی از این قرارداد اجرای این طرح و فرستاده شدن طرح به مرکز امروز دوباره شاهد رسیدن قرار داد طرح به فرمانداری زنجان هستیم.

رئیس شورای شهر زنجان تصریح کرد: بعد از اصلاحیه این قرار داد اجرایی با استقرار کارگاه اجرایی دراین منطقه شاهد شروع عملیات اجرایی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه از مردم انتظار صبر داریم، افزود: بانک ارائه دهنده بالا‌ترین تسهیلات به شهرداری عاملیت بانکی پروژه‌های شهرداری را بر عهده خواهد داشت.

در ادامه این جلسه بالاخره نوبت به شهردار سر تا پا سکوت حاضر دراین جلسه رسید و او هم در جواب گفت: در اولین جلسه علنی جواب سوالات داده خواهد شد که در این حین‌‌ همان عضو به شدت معترض که حمایت از حقوق شهروندان را سرلوحه وظایفش می‌دانست، گفت: ما نماینده و منتخب مردم هستیم و خبرنگاران هم به نوعی نماینده مردم‌اند، با نا‌تمام گذاردن سخنان شهردار در وسط سخنان وی با اعتراض با صدای بلند گفت: شهردار زنجان به اندازه کافی حرف زده است.

اما خبرنگاران بعنوان کهنه سربازان این جلسات در طول سالهای تشکیل شورای اسلامی شهر‌ها همواره شاهد تنش‌ها، چالش‌ها، تغییرات مدیران بومی وغیر بومی، کارآمد وناکارآمد وافراد سالم و ناسالم بودند با سکوت و هوشیاری تمام، دراین جلسه نیز به سخنان اعضاء حاضر گوش می‌دادند.

دراین میان شاید برای تک تک خبرنگاران این سووال همواره مطرح بوده است که چرا همیشه در پس این هیاهو، جنجال‌ها همیشه مشکلات به جای حل شدن چند برابر می‌شود، ویا حالا که شورای اسلامی شهرزنجان در تغییر مدیریت شهری کاملا دخیل بوده است، چه شده که به این زودی حرف از استیضاح و… می‌زند مگر خودشان با افتخار تمام همیشه درصدر تغییر و تعویض مدیران شهری و شهردار‌ها نبودند؟

و اصلا انتخاب شهردار بر عهده شورائیان است پس چرا به این زودی بعد از تغییر شهردار قبلی به فکر استیضاح ویا شاید تغییر افتاده‌اند؟ مگر آن‌ها قبل از انتخاب شهرداران تمامی جوانب مدیریت شهری شهرزنجان، یا به تعبیری «شهر بیگناه زنجان» را نمی‌سنجند.

پس دراین میان ودر این جلسات پر هیاهو و پر از جنجال و چالش چرا همواره برخی مطالب عنوان می‌شود که شایسته‌شان ومنزلت شورای اسلامی شهر، شهردار ویا اشخاص حقیقی و حقوقی نیست!؟

دراین میان بر سر شهر بیگناه چه خواهد آمد؟ به نظر می‌رسد شاید عامل تمامی عقب ماندگیهای شهر زنجان در طول سالهای تاریخ زنجان در دست مردمان و شهروندان این شهر بوده است که راه تعامل و همدلی نمی‌دانند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان دراین زمینه اظهار داشت: شورای شهر زنجان وظایف ذاتی خود را فراموش و وارد کار اجرایی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به معطل ماندن قراردادهای شهرداری زنجان گفت: اعضای وی اضافه می‌کند شورا طی این مدت وظایف ذاتی خود را فراموش و به عنوان عامل اجرایی وارد کار اجرایی شده و با خواهش و تهدید پروژه‌های شهری را دنبال می‌کنند.

رزاق محمدی، با اشاره به پیگیری کمیسیون عمران و محیط زیست شورای شهر زنجان از پروژه‌ها دراین خصوص، اظهار داشت: اکثر پروژه‌های شهری زنجان‌‌ رها شده بود که این کمیسیون در حال پیگیری است.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها پیگیری و به اتمام رسیده است افزود: هر چند این اقدامات منجر به ثمر رسیدن برخی پروژه‌ها شده است ولی باید متوجه بود که راضی کننده برای مردم این شهر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق یک و ۲ زنجان اقدامات موثرتری را برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها انجام داده‌است، افزود: شورا اسلامی شهر زنجان، طی این مدت وظایف ذاتی خود را فراموش و به عنوان عامل اجرایی وارد کار اجرایی شده و با خواهش و تهدید پروژه‌های شهری را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به معطل ماندن قراردادهای فراوان در شهرداری زنجان تاکید کرد: فصل کاری زنجان در حالی به پایان می‌رسد که این شهر صد‌ها قرارداد در شهرداری معلق مانده است.

وی بر لزوم تشکیل ستادی برای پیگیری پروژه‌های عمران شهری زنجان، اظهار داشت: ‌ گویا دراین میان به نظر نوعی عدم تعامل در این موضوع وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان، در بخشی از سخنان خود، به کلنگ‌زنی انجام شده برای طرح سبزه‌میدان اشاره کرد و بیان داشت: این سوال پیش‌ می‌آید که این پروژه بالاخره چه وقت عملیاتی می‌شود؟

محمدی در پایان با تاکید بر اقدام برای پویایی و رشد و توسعه مدیریت شهری خاطر نشان شد: شهر زنجان باید به صورت یکپارچه مدیریت شود که این فقط از طریق تعامل شورا و شهرداری می‌سر خواهد شد.

«مشکلات طرح تفصیلی شهر زنجان احصا می‌شود»

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری زنجان هم در زمینه حل مشکلات طرح تفصیلی شهر زنجان، گفت: مشکلات طرح تفصیلی شهر زنجان جمع بندی و احصا می‌شود.

مهرداد سلطانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش مستقیم طرح‌های تفصیلی در توسعه و شکل گیری کالبد شهر و به تبع آن محتوا و کیفیت زندگی شهروندان و اینکه طرح تفصیلی جاری شهر زنجان که هم اکنون ملاک و مبنای توسعه شهر است، همواره از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی صاحب نظران و شهروندان قراردارد، شهرداری زنجان اقدام به احصا مشکلات موجود و مغایرت‌های احتمالی طرح تفصیلی در جهت اصلاح امور و بهره برداری‌های آتی کرده است.

وی دراین خصوص، افزود: در راستای تعالی شهر و جامعه، اطلاع رسانی لازم به متخصصین و صاحب نظران حوزه‌های مرتبط صورت گرفته و کسانی که در این زمینه نظراتی دارند می‌توانند آن را به صورت کتبی تا پایان مهرماه به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری زنجان ارسال کنند.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری زنجان از متخصصان، شهروندان و صاحب نظران خواست به منظور بهره برداری موثر، ضمن بیان مدون مباحثکلی، در صورت امکان به مصادیق موضوعات نیز بپردازند.

و حال باز سووال اینجاست اگراجرای طرح تفصیلی شهر زنجان، توسعه و شکل گیری کالبد شهرو غیره در زنجان با تعامل و بدور از تخریب افراد دیگر و غیره صورت می‌گیرد؟ جا دارد یک عضو شورای شهر در جلسه علنی با داد وقال و بی‌حرمتی دراین زمینه‌ها صحبت کند به نظر می‌رسید به قول خود شورائیان دستهای پنهان در کار باشد و تعامل و همفکری دراین بین وجود ندارد.

زهرا ملابابائی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز