خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان تاکید کرد:

پاسخگویی به نیازهای آموزشی توام با یادگیری مهارت‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۸۰

بین عدم تناسب آموزش و مهارت برای ورود به بازار کار در عدم جذب افراد تحصیلکرده در بازار کار واشتغال رابطه مستقیم دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان، گفت: مهم‌ترین وظیفه آموزش عالی در مراکز علمی کاربردی، پاسخگویی به نیازهای آموزش توام با یادگیری مهارت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد فتحی امروز چهارشنبه(۱۶مهر) در آستانه قرار گیری بیست و دومین سالروز تاسیس دانشگاه جامعه علمی کاربردی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار استاندارد سازی آموزشی و تضمین کیفیت و کارآفرینی گفت: دانشگاه علمی کاربردی در بخش آموزش‌ها در کنار محیط کاری اهمیت ویژه دارد.

فتحی با بیان اینکه در سال جاری، توجه ویژه‌ای به کیفیت استانداردسازی آموزشی خواهد شد، افزود: در حال حاضر این دانشگاه ۷۵۰هزار تن دانشجو در سطح کشور، با یک هزار مرکز علمی کاربردی دارد که در مجموع با ۷۰موسسه و، وزارتخانه ارتباط نزدیک دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان، با اشاره به اینکه این مجموعه آموزشی دارای موسسات آموزش عالی با محوریت اصلی سیاست‌های وزارت علوم است، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه آموزش عالی دراین مراکز پاسخگویی به نیازهای آموزش توام با یادگیری مهارت‌ها است.

وی با بیان اینکه هدف از آموزش در این مراکز علمی کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر با توجه به تطبیق آموزش با مهارت‌ها برای ورود به بازار کار واشتغال است، خاطر نشان شد: در این زمینه ایجاد تناسب آموزش با نیازهای عمده بازار کار مهم واساسی است.

فتحی درادامه توسعه سرمایه‌های انسانی را با قابلیت شکل گیری تناسب آموزش با آموزش مهارتهای و، ورود به بازار کاررا برای دانش آموختگان مراکز علمی آموزشی مهم ارزیابی کرد وگفت: بین عدم تناسب آموزش و مهارت برای ورود به بازار کار در عدم جذب افراد تحصیلکرده در بازار کار و اشتغال رابطه مستقیم دارد.

وی در این خصوص، نبود بازار کار و جذب فارغ التحصیلان را موجب سرخوردگی دانشجویان و دانش آموختگان در جامعه برشمرد و یادآورشد: محوری‌ترین سیاست دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیازهای بخش‌های مختلف کشور است.

فتحی در بخشی از سخنان خود، استان زنجان را دارای ۱۷مرکز علمی کاربردی با ۱۱هزار دانشجودر مقاطع کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد، عنوان کرد وگفت: دراین مراکز علمی کاربردی ۱۳۲ کد رشته با ۵۹کد رشته دوره کار‌شناسی ارشد دانشجو تربیت می‌شود.

این مسئول در استان زنجان ادامه داد: در چهار خوشه صنعت ۳۹، خوشه مدیریت و خدمات ۴۰، فرهنگ و هنر ۱۴و خوشه کشاورزی ۸درصد دانشجو مشغول تحصیل هستند که که ۵۵ درصد دوره‌های کاردانی و کار‌شناسی هستند.

وی توجه به نیروی انسانی متخصص و تکنسین را جزو الویت تربیت نیروی انسانی دراین مراکز عالی عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد دانشجویان این مراکز پسران هستند.

فتحی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در یک سال گذشته در این مراکز آموزش عالی، خاطر نشان شد: برای احداثساختمان ستادی این مرکز علمی دانشگاهی در زنجان ۴میلیارد تومان هزینه شده است که دو طبقه از این ساختمان به منظور ایجاد کلاس‌های تربیت مدرس در زنجان خواهد بود.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه استان زنجان، در منطقه شمال غرب کشور به‌عنوان مرکز آموزش تربیت مدرس خواهد بود، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی زنجان در سال جاری شاهد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و برگزاری همایش وحدت اسلامی بوده است.

وی در ادامه خبر از افتتاح مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی با پیگیری‌های سه ساله این مرکز در زنجان در روز‌های آینده داد و گفت: شاهد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی و برگزاری کمپ کارآفرینی برای توسعه و ایجاد کار آفرینی درسالجاری استان خواهیم بود.

این مسئول فرهنگی، آموزشی در استان، در ادامه ایجاد رشته‌ای علمی کاربردی را در رشته کاردانی حرفه‌ای خدمات سلامت دارویی «هلال احمر»، کاردانی حرفه‌ای، تربیت بدنی با گرایش‌های مختلف کوهپیمایی و کوهنوردی و غیره را جزو رشته‌ای جدید درمرکز علمی کاربردی در زنجان عنوان کرد و گفت: از بهمن ماه سال جاری رشته جدید کار‌شناسی مددکاری اجتماعی به صورت تخصصی ویژه سازمان بهزیستی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

فتح، در ادامه همچنین خبر از راه اندازی رشته کار‌شناسی حرفه‌ای پدافند غیر عامل در زنجان داد و یادآورشد: سرانه فرهنگی هر دانشجو دراین دانشگاه ۳۵هزار تومان است.

وی، اختصاص بودجه‌های فرهنگی، ورزشی این مرکز آموزش عالی در زنجان را در سال جاری برای این دانشگاه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته‌های صنعتی جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، با اشاره به اهمیت دروس و واحد‌های کاربینی برای انتخاب رشته و ادامه آن برای ورود به بازار کار و واحد کار ورزی را با ۲۴۰ساعت برای دانشجویان این مراکز در شناسایی هرچه بیشتر زمینه تحصیل و اشتغال مهم ارزیابی کرد و افزود: عدم همکاری محیط‌های صنعتی وکارگاهی در این خصوص حائز اهمیت است.

فتحی، در پایان گذراندن این واحدهای کاربینی و کارورزی را یک اتفاق بسیار مناسب در راستای عملیاتی شدن واحدهای مهارتی در دانشگاه‌ها عنوان کرد..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز