خبرگزاری کار ایران

جشن عاطفه‌ها تمرین مهربانی و یکدلی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۵۶

فرماندار زنجان گفت: در این جشن از نخبگانی تجلیل شد که شاید چندین سال پیش با کمک خیرین توانستند، به تحصیلات خود ادامه داده و گام در عرصه علم و تحصیل بگذارند.

فرماندار زنجان, گفت: در مکتب قرآن و اسلام نیز تاکید بسیاری در امر کمک به نیازمندان شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان, مجید فرخی در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها، ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و بیستمین سال، برگزاری جشن عاطفه‌ها، اظهار کرد: این جشن ملی و معنوی برای بیستمین سال است که در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه این جشن رهاوردهای بسیاری از نظر مادی و معنوی دارد، تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ نوع دوستی و انفاق است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه حضور در جشن عاطفه‌ها و کمک به نیازمندان یک نوع ایثار و فداکاری است، افزود: در مکتب قرآن و اسلام نیز تاکید بسیاری در امر کمک به نیازمندان شده است.

این مسئول با اشاره به برخی از آیات قرآنی نازل شده در زمینه کمک به هم نوع و افراد نیازمند، بیان کرد: خوشبختانه این موضوع در جامعه اسلامی به خوبی جا افتاده شده است.

فرخی با اشاره به اینکه مردم کشور جمهوری اسلامی ایران به خوبی با معنای ایثار و از خود گذشتگی آشنا هستند، اضافه کرد: اوایل پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی نیز مردم ایران ایثار کردند.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و شهدا با ایثار و گذشت از جان و مال و خانواده خود، گام در ایستادگی و سربلندی کشور برداشتند، افزود: هم اکنون نوع ایثار و از خود گذشتگی فرق کرده است.

فرماندار زنجان ادامه داد: اگر در زمان جنگ، موقعیت کشور اقتضا می‌کرد که جوانانی به صحنه آمده و از کشور دفاع کنند، هم اکنون نیز باید همگان به صحنه بیایند و قدم در کمک به نیازمندان بردارند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز حضور باشکوه مردم در جشن عاطفه‌ها موجب تربیت جوانانی مستعد و کارآمد برای کشور خواهد شد، تصریح کرد: نتیجه این کمک‌ها تحویل نخبگان به جامعه اسلامی خواهد شد.

فرخی در ادامه با یادآوری مراسم تجلیل از نخبگان کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در زمینه‌های مختلف علمی، اظهار کرد: در این جشن از نخبگانی تجلیل شد که شاید چندین سال پیش با کمک خیرین توانستند، به تحصیلات خود ادامه داده و گام در عرصه علم و تحصیل بگذارند.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر تحصیلی توسط نخبگان کمیته امداد امام خمینی، افزود: این موفقیت‌ها در نتیجه تلاش دانش‌آموزان و کمک خیرین حاصل شده است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده سازان سرزمین هستند، از مردم و شهروندان زنجانی خواست: بار دیگر با حضور باشکوه و پرشور در جشن عاطفه‌ها زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان نیازمند شوند.

در ادامه این مراسم، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان نیز ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت، اظهار کرد: تقارن جشن عاطفه‌ها با این ایام اتفاق مبارکی است.

حسن مظفری با اشاره به اینکه برگزاری جشن عاطفه‌‍‌ها زمینه‌ساز فرهنگ انفاق و احسان است، افزود: باید شرایطی فراهم شود، که این مراسمات بیشتر برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز