خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد:

برگزاری همایش استاندارد و کیفیت در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۸۳

مدیرکل استاندارد استان زنجان از برگزاری همایش استاندارد و کیفیت همزمان با(۲۳ مهر) در استان زنجان خبر داد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در استان، تعداد واحدهایی که مشمول استاندارد اجباری و تشویقی هستند، ۳۷۹ مورد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از از زنجان، داود کارگرزاده، مدیرکل استاندارد استان زنجان، در جمع خبرنگاران به برنامه‌های هفته استاندارد اشاره کرد و گفت: امسال به مناسبت روز جهانی استاندارد، همایش گرامیداشتی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه کیفی استان برگزار می‌شود.

کارگرزاده با بیان اینکه در این همایش از۱۶ واحد نمونه کیفی تجلیل می‌شود، افزود: استمرار و حفظ ویژگی‌های کیفی محصول و نداشتن نواقص به استناد برگه‌های نتایج آزمون و استمرار پروانه کاربرد علامت استاندارد از مهم‌ترین دلایل معرفی این واحد‌ها است.

وی صدور گواهینامه‌های رسمی سیستم‌های مدیریت کیفیت و رعایت استانداردهای بهینه سازی مصرف انرژی را از دیگر دلایل معرفی این واحد‌ها به عنوان واحدهای نمونه کیفی عنوان کرد و ادامه داد: دارا بودن آزمایشگاه همکار سازمانی ملی استاندارد و میزان فعالیت‌های آموزشی واحد در راستای توانمندسازی کارکنان و ارتقاء سطح تکنولوژی و چگونگی روش‌های ساخت و تولید از دیگر مولفه هاست.

کارگرزاده در ادامه به ارائه آمار و عملکرد این سازمان اشاره کرد و افزود: در استان، تعداد واحدهایی که مشمول استاندارد اجباری و تشویقی هستند ۳۷۹ مورد است.

وی تعداد پروانه‌های استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده در استان را ۵۳۱ فقره عنوان کرد و افزود: این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴ فقره است.

این مقام مسئول در استان زنجان، تعداد پروانه‌های تعلیق شده را ۶ فقره و تعدا پروانه‌های ابطال شده را ۱۸ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی برای تعیین ماهیت ۵۹۹ فقره و اظهار نامه‌های وارداتی جهت تعیین ماهیت ۵۶۰ فقره است.

کارگرزاده تعداد گواهی صادر شده برای آسانسورهای صادر شده ۹۰ مورد و بازدید کار‌شناس از واحدهای تولیدی را ۵۱۰ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد بازدید کار‌شناسی از آزمایشگاه همکار ۵۲ مورد و تعداد نمونه برداری از واحدهای تولیدی یک هزار و ۸ مورد اعلام شده است.

این مسئول در زنجان، به تعداد نمونه برداری از آزمایشگاه‌های همکار اشاره کرد و افزود: در خصوص نازل‌های سوخت گازوئیل و بنزین نیز ۴۲۰ مورد بازدید صحت کار انجام شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان زنجان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۵ مورد اخطار به واحدهای تولیدی انجام شده است.
کارگر‌زاده در پایان سخنان خود خاطر نشان شد: تعداد نمونه برداری در قالب طرح طا‌ها ۳۸۳ مورد و بازرسی از مراکز عرضه ۴۵۲ مورد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز