خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

توسعه اقتصاد منطقه‌ای در گرو توسعه اقتصاد شهری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۸۵

نگرش مدیران شهری، شوراها و شهرداران باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه محور تغییر یابد.

استاندار زنجان گفت: در این فرایند باید سعی شود ضمن افزایش سرانه درآمدهای بخش عمومی ساخت و ساز آسیب نبیند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان در بازدید پروژه‌های سرمایه گذاری شهر ابهر، زیربنای توسعه متوازن و پایدار استان را رشد اقتصاد شهری استان برشمرد و گفت: نگرش مدیران شهری، شورا‌ها و شهرداران باید به سمت استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاری و توسعه محور تغییر یابد.

انصاری، موقعیت جغرافیایی و توسعه شهر ابهر را منحصر بفرد ارزیابی و از شهرداری‌ها بعنوان موتور محرک اقتصاد منطقه‌ای نام برد.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به سرانه درآمد شهرداری ابهر افزایش سطح سرانه درآمد در سطح شهر‌ها را راهکار مهمی در برون رفت از وضعیت موجود توسعه شهری بر شمرد و افزود: در این فرایند باید سعی شود ضمن افزایش سرانه درآمدهای عمومی بخش عمومی ساخت و ساز آسیب نبیند.

وی، توسعه مشارکت مردمی در نوسازی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده را از دیگر راهکارهای عملیاتی در تغییر چهره و سیمای شهری بیان کرد و در این راستا ارائه طرح‌های اصلاح و بازسازی فضاهای فرسوده شهری را خواستار شدند.

استاندار زنجان استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه و بودجه سال جاری(بند ۳) و تغییر کاربری فضاهای بلااستفاده و تبدیل به احسن کردن این فضا‌ها را فرصتی مغتنم برای توسعه شهری دانست و تأکید کرد: دولت و مدیران استانی می‌بایست کمک و راهنماییهای قانونی جهت استفاده از این پتانسیل توسعه - ای برای شهر ابهر فراهم کنند.

ارائه طرح‌های عملیاتی برای مجموعه ۸۰ هکتاری بافت فرسوده شهر ابهر، ارائه طرح بافت شهری برای باغات و مجموعه فضای سبز داخل محدوده شهری - توجه و تکیه بر آداب و رسوم اجتماعی در توسعه و عمران شهری - استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه پایانه حمل و نقل عمومی - استفاده از تسهیلات پایانه و حمل و نقل استان در تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری - تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب عمومی شهر ابهر با مشارکت بخش خصوصی، فعال شدن کمیته ترافیک شهری، ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری‌ها در بخشهای عمومی از نکات مهمی بودند که استاندار زنجان مورد تأکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز