خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه ورس

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۸۶

طرح آبرسانی به این دو شهر از سد کینه ورس با هدف تامین ۱۲ میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان، گفت: تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی فعلی ۲۵ درصد و اعتبار مورد نیاز ۱۸۰ میلیارد ریال، احداثمخازن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد ریال و خطوط انتقال با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان، با اشاره به مطلب فوق افزود: با توجه به کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش آبدهی چاه‌های تامین کننده آب شرب، شهرهای ابهر و خرمدره و آلودگی تعدادی از چاه‌های آب موجود شهرهای ابهر و خرمدره این طرح اجرایی و فاز نخست آن در سال ۹۴ افتتاح خواهد شد.

وی افزود: جلوگیری از پمپاژ مستقیم آب چاه‌ها به شبکه و اصلاح زون بندی شبکه و تعدیل فشار و کاهش پرت شبکه و جبران کمبود مخازن ذخیره از عمده‌ترین دلایل اجرای طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری همچنین گفت: یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای خطوط انتقال و جمع آوری به مقدار ۵۸ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث۵ باب مخزن به حجم ۲۳ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

جزءقاسمی در ادامه به اعتبارات هزینه شده و پیشرفت فیزیکی طرح اشاره کرد و گفت: کل طرح مذکور با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با صرف ۲۱۶ میلیارد ریال در دست اجراست و برای اتمام طرح ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر هم اعتبار لارم است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح در ۳ بخش الف: تصفیه خانه، ب مخزن و ج: خطوط انتقال خواهد بود.
مدیر عامل شرکت آبفای استان خاطر نشان کرد: تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی فعلی ۲۵ درصد و اعتبار مورد نیاز ۱۸۰ میلیارد ریال، احداثمخازن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد ریال و خطوط انتقال با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شایان ذکر است؛ شهر ابهر ۹۳ هزار و ۵۳۵ نفر جمعیت و ۳۳ هزار و ۴۷۹ مشترک دارد و در شهر خرمدره ۵۵ هزار و ۲۰۷ نفر جمعیت و ۱۸ هزار و ۹۷۸ مشترک وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز