خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

امروز وظیفه مبلغین، تبیین عزاداری صحیح در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۵۶

تبیین کیفیت صحیح عزاداری و روش درست برپایی مراسم عزاداری باید از سوی مبلغین صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: موعظه موجب ترک فساد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی، ظهر امروز(سه شنبه ۲۹مهر) در همایش مبلغین استان زنجان به عنوان طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به فضیلت موعظه در جامعه اسلامی اظهار داشت: ایام ماه محرم فرصت مناسبی برای تیلبغ دین و موعظه افراد است.

وی با اشاره به اینکه کسی که موعظه نمی‌کند وارد بهشت نمی‌شود، تصریح کرد: افرادی که موعظه می‌کنند در صف نخست ورود به بهشت قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه ترک موعظه موجب گسست فرهنگی می‌شود، افزود: فرهنگ به واسطه موعظه و بیان محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یکی از دیگر از آثار ترک موعظه در جامعه را رواج فساد عنوان کرد و افزود: موعظه موجب ترک فساد می‌شود.

حجت‌الاسلام خدایی یادآور شد: در صورتی که موعظه در جامعه ترک شود، آن جامعه به سوی ناهنجارهای اجتماعی سوق داده می‌شود و آثار مخربی در جامعه هویدا می‌شود.

وی ترک موعظه را ترک عمل واجب دانست و افزود: باید از ایام محرم برای موعظه مردم در امور مختلف استفاده کرد.

عدم استفاده از موعظه از رسوم غلط در عزاداری است

این مسئول بر ضرورت بهره‌گیری از منبرهای مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از رسوم غلط در مراسم‌های عزاداری به ویژه مجالسی که برای اموات و درگذشتگان برگزار می‌شود، عدم استفاده از موعظه و بیانات علما و طلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجالسی که به عناوین مختلف برگزار می‌شود تعداد مادحین از حد می‌گذرد، افزود: ضروری است در این گونه مراسم‌ها از بیانات واعظین نیز استفاده شود.

حجت‌الاسلام خدایی با بیان اینکه ضروری است مبلغین در زمان تبلیغ در زمینه‌های مختلف به ویژه حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، خطر نفوذ مجدد آمریکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش مورد توجه قرار گیرد، افزود: مبلغین با حضور در مناطق مختلف استان ضروری است نسبت به تبلیغ مؤلفه‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توجیه مردم از سوی مبلغین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکید بر مصرف بهینه آب با توجه به خشکسالی ضروری است، خاطرنشان کرد: مبلغین باید از این فرصت برای توجیه مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز تلاش کنند.

استفاده از فضای محرم برای برجسته کردن اهمیت ۱۳ آبان

این مسئول با اشاره به تقارن روز عاشورا با سیزدهم آبان به عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بر ضرورت استفاده مبلغین از این فضا برای افزایش روحیه استکبار ستیزی مردم تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: باید با همکاری و همراهی روحانیان اعزامی به مناطق مختلف از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های رایج در عزاداری‌های مذهبی جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام خدایی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حضور مبلغین در مناطق مختلف اندیشیده شده است، افزود: تبیین کیفیت صحیح عزاداری و روش درست برپایی مراسم عزاداری باید از سوی مبلغین صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با خرافات و شبه‌افکنی از دیگر برنامه‌های مبلغین در ایام تبلیغ باشد، افزود: مبارزه با بدعت‌ها و حضور گسترده در مراسم عزاداری‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در استان زنجان, بر ضرورت توجه به برنامه‌های محوری از جمله اقامه نماز، ادای خمس و زکات تاکید کرد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز