خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان زنجان؛

متن سخنان استاندار زنجان در حضور رئیس دولت تدبیر و امید و دیدار عمومی با مردم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۰۴

ما برآنیم داشته‌های امروز خود را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن با بازنگری در برنامه‌های خود ارتقاء داده و غنا بخشیم و از این پتانسیل‌ها با رعایت ملاحظات زیست محیطی در جهت ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و تولید ثروت بیشتر استفاده کنیم و با ارتقاء جایگاه خود در اقتصاد ملی، درآمد سرانه مردم را افزایش دهیم.

استاندار زنجان گفت: جناب آقای رئیس جمهور، استان زنجان با پتانسیل‌های قابل توجه در منابع آب و خاک و ذخایر غنی مواد معدنی و پیشینه غرور آفرین فرهنگی و منابع ارزشمند نیروی انسانی ماهر و توانمند، در زمره استان‌هایی است که می‌تواند سهم و نقشی فرا‌تر از آنچه امروز دارد در اقتصاد ملی داشته و علاوه بر شتاب گرفتن در توسعه خود به عنوان موتور محرک توسعه دیگر مناطق کشور نیز ایفای نقش کند مشروط بر اینکه این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در باور برنامه ریزان کشور بنشیند و سهم مناسب خود را از منابع و امکانات ملی بدست آورد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، د رجمع مردم زنجان با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: مردم فهیم و قدر‌شناس استان زنجان در واپسین روز از ماه مهر خداوند منان را سپاسگزارند که پس از سه روز نزول باران رحمت الهی، میزبان عزیز ارجمندی هستند که خود از مصادیق برکت و رحمت خداوند بر سرزمین ایران هستند. امروز، جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران میهمان دیار سلحشوران و مدافعان حریم اسلام و انقلاب اسلامی، زنجان سرافراز است که در طول سه قرن اخیر، همواره در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و تحکیم مبانی مذهب تشیع پرآوازه بوده و بویژه در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاورد‌ها و ارزش‌های برآمده از آن پیشگام و اثر گذار بوده است. مردم بزرگوار استان زنجان با حضور حماسی و عزتمندانه خود در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بسیار سربلند ظاهر شده و با تقدیم بیش از ۲۸۵۰ شهید والامقام، ۶۹۵۰ جانباز فداکار و ۵۸۶ آزاده سرافراز دین خود را به میهن اسلامی بخوبی ادا نمودند و بحق ساکنان دیار غواصان دریا دل نام گرفتند.

اینجانب، همراه با مردم خونگرم، صمیمی و میهمان نواز استان زنجان، مقدم پرخیر و برکت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و اعضای محترم هیأت دولت را به شهر شور و شعور حسینی گرامی می‌دارم و امیدوارم فرصتی که برای استان زنجان با حضور کاروان تدبیر و امید فراهم آمده است زمینه تحرک بیشتر در روند توسعه و شکوفایی استان را فراهم کند.

جناب آقای رئیس جمهور، استان زنجان با پتانسیل‌های قابل توجه در منابع آب و خاک و ذخایر غنی مواد معدنی و پیشینه غرور آفرین فرهنگی و منابع ارزشمند نیروی انسانی ماهر و توانمند، در زمره استان‌هایی است که می‌تواند سهم و نقشی فرا‌تر از آنچه امروز دارد در اقتصاد ملی داشته و علاوه بر شتاب گرفتن در توسعه خود به عنوان موتور محرک توسعه دیگر مناطق کشور نیز ایفای نقش نماید مشروط بر اینکه این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در باور برنامه ریزان کشور بنشیند و سهم مناسب خود را از منابع و امکانات ملی بدست آورد.

بر اساس این واقعیت که ملهم از سیاستهای عمومی دولت و برنامه‌های جنابعالی می‌باشد ما در طول یکسال گذشته نگاه متفاوتی به فرآیند توسعه استان و نحوه برآورده کردن مطالبات بحق مردم داشته‌ایم و توانسته‌ایم ضمن بازنگری و تجدید نظر در روند توسعه استان، دستاوردهای مهمی داشته باشیم. ما ضمن تجدید نظر در

برنامه‌های توسعه بخش‌های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، عمران و مدیریت شهری و فعالیت‌های فرهنگی، اهداف و راهبردهای جدیدی برای هر یک از این بخش‌ها مشخص کرده‌ایم و با تغییر نگاه مدیریت استان از اتکاء به منابع محدود بودجه عمومی دولت به استفاده از توانمندی‌های مردم و بخش خصوصی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، زمینه شکل گیری فعالیت‌ها و کسب و کارهای جدیدی را در استان فراهم کرده‌ایم که بسیار امیدواریم مورد حمایت ویژه جنابعالی و دولت محترم قرار گیرد و اجرای آن‌ها(که همگی در راستای تدابیر جدید اقتصادی دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق در فعالیت‌های اقتصادی پیش بینی شده‌اند) در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی استان باشیم.

ما برآنیم داشته‌های امروز خود را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن با بازنگری در برنامه‌های خود ارتقاء داده و غنا بخشیم و از این پتانسیل‌ها با رعایت ملاحظات زیست محیطی در جهت ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و تولید ثروت بیشتر استفاده کنیم و با ارتقاء جایگاه خود در اقتصاد ملی، درآمد سرانه مردم را افزایش دهیم.

در کنار این مسئله، ما بر این باوریم که با اتکاء به نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و توانمند استان می‌توانیم محورهای جدیدی در توسعه را برای استان تعریف کنیم که اهم آن‌ها عبارتند از:

-. ما می‌توانیم به یک قطب بالنده صنعت برق، الکترونیک و IT کشور تبدیل شویم.

-. ما می‌توانیم به اتکاء زیر ساخت‌های ارتباطی که در استان داریم به مرکزیتی برای آماد کشور و تدارک کالا و نگهداری و باز توزیع و صادرات مجدد آن برای مرکز و شمالغرب کشور تبدیل شویم.

-. ما می‌توانیم با توسعه سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های گردشگری استان و با توجه به مواهب طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند خود به یک قطب و مقصد گردشگری در سطح ملی و منطقه‌ای تبدیل گردیم.

-. ما می‌توانیم به یک قطب توسعه علمی و صنایع دانش بنیان کشور تبدیل شویم و توسعه صنعتی خود را با حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده توام کنیم.

ما همه این کار‌ها را می‌توانیم بکنیم، به اعتبار مردم تلاشگر و پرتوان استان و حمایت‌های شما؛

ما به این مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر لطف شما پیش نهد گامی چند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز