خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد:

ضرورت تبدیل استان زنجان به استان گردشگری در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۸۱

استان زنجان با داشتن جاذبه‌های قابل توجه فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی می‌تواند به یکی از استان‌های مهم مقصد گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شود.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در زنجان، گفت: استان زنجان باید با برنامه ریزی لازم و کافی از یک استان معتبر درحوزه گردشگری به استانی گردشگر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر به استان زنجان به همراه سفر کاروان دولت یازده با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت بسیاری در بخش میراثفرهنگی و صنایع گردشگری دارد، اظهارداشت: استان زنجان با داشتن جاذبه‌های قابل توجه فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی می‌تواند به یکی از استان‌های مهم مقصد گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شود.

نماینده ویژه رییس جمهور در حاشیه نهمین دور سفر استانی هیات دولت به زنجان گفت: در سند چشم‌انداز بیست ساله کشور پیش‌بینی شده است که کشور ایران ۲۰ میلیون گردشگر خارجی و ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد از طریق ورود گردشگر خارجی داشته باشد.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به موقعیت مطلوب استان زنجان در منطقه شمال غرب کشور، تصریح کرد: استان زنجان باید با برنامه ریزی لازم و کافی از یک استان معبر در حوزه گردشگری به استانی گردشگر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه وجود جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی در این شهرستان و محور گردشگری گنبد سلطانیه - بقعه قیدار نبی(ع) و غار کتله خور در بسیار احائز اهمیت است، تصریح کرد: گنبد تاریخی سلطانیه در بیش از چهار هزار سایت معتبر گردشگری در سراسر دنیا معرفی می‌شود.

نماینده ویژه رییس جمهور تصریح کرد: توسعه و پیشرفت شهرستان سلطانیه با توسعه گردشگری امکان پذیر است.

سلطانی فر همچنین در بخشی از سخنان خود، تاکید کرد: جهت توسعه و رونق بخش گردشگری، سرمایه گزاری بخش خصوصی در این صنعت لازم و ضروری است.

سلطانی فر در جریان نهمین سفر استانی و اولین سفر به استان زنجان به همراه هیئت دولت به استان زنجان در جمع مردم شهرستان خدابنده خاطر نشان شد: در سال گذشته میزان ورودگردشگران خارجی چهارو نیم میلیون نفر بود که ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است که نیمی از آن‌ها، گردشگران زیارتی - مذهبی بودند، لذا این فاصله بسیار زیاد بوده و رساندن این میزان به هدف مشخص شده کار سختی است و لازم است همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول کشوری دراستان زنجان، ادامه داد: رئیس‌جمهور و دولت با این رویکرد منابع مورد نیاز را تامین می‌کنند، ولی باید تاکید کرد که حضور گردشگران خارجی نیازمند زیرساخت‌هایی مانند هتل‌های چهار و پنج ستاره است.

نماینده ویژه رییس جمهورهمچنین در استان زنجان، اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ هتل در کشور وجود دارد که حدود ۱۳۰ هتل، چهار و پنج ستاره است. برای رسیدن به هدف میزان این هتل‌ها باید حداقل تا سه برابر افزایش یابد. با وجود مشکلات موجود مانند حمل و نقل هوایی زیرساخت‌های حضور گردشگران خارجی در حال انجام است که در این راستا مراکز خدمات بین‌راهی افزایش یافته، صدور ویزا برای گردشگران نیز تسهیل یافته است.

وی عنوان کرد: یک میلیون بنای تاریخی در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار بنا شناسایی و ۳۱ هزار بنا ثبت ملی شده است، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت ایران یک موزه بزرگ است.

این مقام مسئول کشوری در زنجان یاد آورشد: ۱۵۰ هزار بنای شناسایی شده باید احیا، مرمت و بازسازی شود و با توجه به اینکه با محدودیت منابع مالی روبه‌رو هستیم اعتبار تخصیص یافته برای مرمت‌ها فقط پاسخ‌گوی ۵ درصد نیاز موجود است، لذا رویکرد اصلی مشارکت با مردم و مرمت‌های بناهای تاریخی است.

سلطانی‌فر در پایان با اشاره به اهمیت برخی بنا‌های کشور واستان زنجان، افزود: به‌غیر از بناهایی که ثبت جهانی و ملی شده و بناهای هم‌وزن آن‌ها که نگهداری و مرمت آنان در تعهد دولت است و تعداد آنان چندین هزار است.

مسعود سلطانی فر در چند سال گذشته استاندار استان زنجان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز