خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

باتلفیق آموزش و پژوهش، شاهد پیشرفت روزافزون آینده سازان ایران اسلامی خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۶۹

آموزش مهارت‌های زندگی، نقد پذیری، تحمل نظر مخالف، دینداری و دین باوری، اندیشه‌ورزی و درست اندیشیدن به دانش آموزان از مهم‌ترین اهدافی است که نظام تعلیم و تربیت کشور به دنبال آن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، طوری تدوین شده که از‌‌ همان ابتدا، تفکر پژوهش را به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی امروز با اعلام مطلب فوق، با اشاره به لزوم توجه به پژوهش و تحقیق در کلاس درس گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم یک پژوهشگر است که تلاش می‌کند تا با شناسایی ضعف‌ها و قوت‌ها، دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت مطلوب قرار دهد.

تمجیدی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، نقد پذیری، تحمل نظر مخالف، دینداری و دین باوری، اندیشه ورزی و درست اندیشیدن به دانش آموزان از مهم‌ترین اهدافی است که نظام تعلیم و تربیت کشور به دنبال آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: معلمان فکور و حرفه‌ای با تکیه بر پژوهش و تحقیق و بهره گیری از روش‌های علمی تلاش می‌کنند تا شادابی و پیشرفت آموزشی را نصیب دانش آموزان خود سازند.

تمجیدی، آموزش مبتنی بر پژوهش را در دنیای معاصر مهم دانست و تصریح کرد: فرهنگیان فرهیخته با بهره گیری از پژوهش‌های علمی در تعلیم و تربیت نسل آینده و تدریس پژوهش محور، دانش آموزان را به مسیر آموزش مبتنی بر حل مسئله هدایت می‌کنند و با تلفیق آموزش و پژوهش شاهد پیشرفت روزافزون آینده سازان ایران اسلامی خواهیم بود.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان، اهمیت پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خاطر نشان ساخت و گفت: کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، طوری تدوین شده که از‌‌ همان ابتدا، تفکر پژوهش را به کودکان آموزش می‌دهد.

تمجیدی ادامه داد: پژوهش در کلاس درس و مدرسه یعنی «کنجکاوی» در زندگی روزمره، پژوهش در مدرسه گامی است برای کمک به افزایش اعتماد به نفس در میان دانش آموزان.

تمجیدی افزود: پژوهش در کلاس درس و مدرسه، زمینه ساز رشد و بالندگی دانش آموزان را فراهم می‌سازد و با پژوهش‌های کلاسی و مدرسه‌ای است که می‌توان دانش آموزان را به سمت خرد ورزی، اندیشیدن و تفکر منطقی، به حرکت واداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز