خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق شعار سال؛

دبیرخانه نخستین آفرین‌واره محرم " آئین آینه " در زنجان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۱۸

نخستین آفرینواره فیلم و عکس آیین آینه در راستای سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن سینمای جوانان استان با موضوع آیین و رسوم سوگواری و عزاداری محرم در زنجان شروع بکار کرد.

این آفرین‌واره در راستای تاکید بر آموزه‌های انسانی مذهب تشیع و مرام و مسلک امام حسین(علیه السلام) و جایگاه و تاثیر آن حضرت بر زندگی و اندیشه بشر امروز، تبین جایگاه فیلم کوتاه در حوزه سینمای دینی و فیلم‌های آیینی و مذهبی و انعکاس اعتقادات، آیین و رسوم محرم در قاب تصویر و نوشتار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، دبیرخانه نخستین آفرینواره محرم با عنوان «آیین آینه» صبح امروز(۷ آبان) با حضور مسئولان استان زنجان افتتاح شد.

دبیرخانه نخستین آفرینواره محرم با عنوان آیین آینه در رشته‌های فیلم، فیلمنامه و عکس و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی با ابزار هنری در پایتخت شور و شعور حسینی آغاز به کار کرد.

نخستین آفرینواره فیلم و عکس آیین آینه در راستای شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن سینمای جوانان استان با موضوع آیین و رسوم سوگواری و عزاداری محرم در زنجان و با محوریت دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه از(۱۰ تا ۱۴ آبان) در مرحله تولید و از(۲۶ تا ۲۸ آذر) در مرحله داوری و اختتامیه در شهر زنجان برگزار می‌شود.

این آفرینواره در راستای تاکید بر آموزه‌های انسانی مذهب تشیع و مرام و مسلک امام حسین(علیه السلام) و جایگاه و تاثیر آن حضرت بر زندگی و اندیشه بشر امروز، تبین جایگاه فیلم کوتاه در حوزه سینمای دینی و فیلم‌های آیینی و مذهبی و انعکاس اعتقادات، آیین و رسوم محرم در قاب تصویر و نوشتار برگزار می‌شود.

آفرینواره محرم در موضوعات «اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و محرم»، تکریم انسان، کرامت انسانی، حقوق شهروندی در مکتب اصیل حسینی «، آیین و رسوم محلی استان در محرم»، «محرم و صنایع دستی بومی، محلی»، حجاب و عفاف در محرم «،» نماد‌ها در محرم «،» تعزیه در محرم «،» رنگ در محرم «،» کودک و محرم «،» نذورات «،» اهداء خون «،» محرم، بهداشت و محیط زیست «،» محرم و امربه معروف و نهی از منکر «،» محرم و آسیب‌شناسی مداحی و عزاداری از منظر بزرگان و اندیشمندان اسلامی «،» محرم و آب «،» محرم، قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی «،» نماز ظهر عاشورا «،» محرم و آموزه‌های اصیل آزادی و عدالت «و موضوع آزاد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز