خبرگزاری کار ایران

در تشریح عملکرد حسینیه اعظم زنجان عنوان شد؛

روزانه ۲۰۰ گردشگر از حسینیه اعظم زنجان بازدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۰۶

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: ایجاد مزرعه مصباح تلاشی در جهت اقتصاد مقاومتی است.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان, گفت: اگر روزی زنجان با چاقو شناخته می‌شد امروزه با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, محمد غمپرور, با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۱ نفر در بخش‌های مختلف حسینیه اعظم زنجان از جمله بخش اداری، داروخانه، درمانگاه سیدالشهدا، کتابخانه، مزرعه، آژانس، چاپ بنر و صندوق قرض الحسنه این مسجد فعالیت دارند، اضافه کرد: اغلب بخش‌های حسینیه اعظم زنجان خودگران بوده و هزینه‌های آن از محل نذورات مردمی پرداخت نمی‌شود.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان همچنین به فعالیت نیروهای فصلی در بخش‌های دیگر از جمله مزرعه و پروژه‌های عمرانی حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد این افراد به ۷ هزار و ۹۶۳ نفر روز می‌رسد.

این مسئول همچنین به فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفری خادم افتخاری در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از خدمان افتخاری حسینیه زنجان از اقشار تحصیلکرده و دارای مدرک کارشناسی هستند.

مزرعه مصباح تلاشی در جهت اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه با اشاره به نحوه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حسینیه اعظم زنجان، بیان داشت: هیئت امنا و خادمان این حسینیه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هزینه کرد نذورات مردمی به صورت صحیح تلاش می‌کنند.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به خرید یک مزرعه طی سال‌های گذشته برای این حسینیه تصریح کرد: مزرعه مذکور ۷۶ هکتار بوده و تا کنون ۴۸ هکتار این مزرعه از طریق آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

این مسئول از تبدیل ۱۲ هکتار از مجموع ۷۶ هکتار مزرعه حسینیه اعظم به باغ سیب خبر داد و افزود: در کنار این اقدامات یک نهالستان در این مزرعه ایجاد شده که نهال‌های پایه مادری از کشور هلند وارد شده در سال جاری ۳۰ هزار نهال از آنها در داخل و خارج استان به فروش رفته است.

پرورش گوسفندهای چند قلوزا

غمپرور با اشاره به پرورش گوسفند‌های چندقلوزا با همکاری حسینیه اعظم و جهاد کشاورزی، ادامه داد: به ثمر رسیدن این طرح سه سال زمان نیاز دارد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در صورتی که این کار با موفقیت همراه شود گوسفندان حتی توانایی زایش تا پنج قلو را هم خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات پرورش گوسفندهای چند قلوزا بر روی یک هزار گوسفند با نژاد افشار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

بازدید روزانه ۲۰۰ گردشگر از حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان به بازدید روزانه ۲۰۰ گردشگر در ۶ ماه نخست سال از حسینیه اشاره کرد و گفت: اگر روزی زنجان با چاقو شناخته می‌شد امروزه با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معرفی می‌شود.

این مسئول با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای حسینیه اعظم زنجان تاکید کرد: میزان سرعت پیشرفت طرح توسعه این حسینیه منوط به حمایت دولت است ضمن اینکه توسعه ۱۴ هزار متری این مسجد، با کمک‌های مردمی محقق شده است.

غمپرور با بیان اینکه ماه‌های محرم و صفر در حال حرکت به سمت فصل تابستان هستند، متذکر شد: باید از هم‌اکنون به فکر ایجاد زیربناهای لازم برای حضور زائران در شهر زنجان بود تا بتوان در موعد مقرر بهره‌برداری کرد.

وی به محدودیت‌های اسکان مسافر در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید به فکر جبران کمبودهای این حوزه باشند.

مجتمع فرهنگی و تجاری گلشهر

این مسئول در ادامه گزارشی از نحوه عملیاتی شدن مجتمع تجاری و فرهنگی در زمین گلشهر متعلق به حسینیه اعظم زنجان ارائه کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده یکی از طبقات این مجتمع تبدیل به فروشگاه می‌شود.

غمپرور ادامه داد: در صورت وجود سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی این مجتمع تجاری و فرهنگی محصولات تولیدی حسینیه اعظم زنجان در این مکان به فروش می‌رسد.

نظارت مالی و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر عملکرد حسینیه اعظم زنجان

وی به سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور اشاره کرد و افزود: همه حساب‌های مالی حسینیه اعظم زنجان براساس دستورالعمل و قوانین وضع شده بصورت آنلاین در این سامانه ثبت و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و بیان داشت: طی یک سال گذشته ۱۲۰ برنامه فرهنگی در این مکان مقدس عملیاتی شده که یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها هفته فرهنگی کربلا و جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.

ارائه خدمات درمانی به همراه تخفیف ۴۰ درصدی

غمپرور همچنین با اشاره به فعالیت درمانگاه سیدالشهدای این مسجد، افزود: این درمانگاه ۱۷ سال سابقه فعالیت دارد، اما فعالیت آن در دهه نخست محرم به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی از ارائه خدمات با تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی در درمانگاه حسینیه اعظم زنجان در امور درمانی مانند پزشک عمومی، دندانپزشکی، نوار قلب، تزریقات، و… خبر داد و اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۳ هزار و ۴۸۱ نفر از تخفیفات این درمانگاه استفاده کرده و یا به صورت رایگان از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه در دهه نخست محرم درمانگاه این مسجد از ۷ صبح تا ۲۴ شب ارائه خدمات می کند، بیان داشت: در این ایام ویزیت مراجعان به صورت رایگان است.

پرداخت ۶ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در صندوق سیدالشهداء

این مسئول صندوق قرض الحسنه سیدالشهدای حسینیه را از دیگر فعالیت‌های آن اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته این صندوق بالغ بر ۲ هزار فقره وام قرض الحسنه توسط صندوق حسینیه پرداخت شده که بالغ بر ۶ میلیارد تومان است.

غمپرور در پایان, سقف وام قرض الحسنه این صندوق را ۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این وام با سود ۴ درصد و در مدت زمان بازپرداخت ۲۴ ماه به متقاضیانی که به مدت ۶ ماه سپرده گذاری کرده‌اند پرداخت می‌شود ضمن اینکه این صندوق وام‌های دیگری در قالب ازدواج، ضروری و وام مسدودی ارائه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز