خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

یوم‎العباس، عرض ارادت مردم به ساحت حضرت عباس است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۲۴

دانش‌آموزان در خط مقدم دفاع مقدس قرار داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: یوم‎العباس عرض ارادت مردم به ساحت حضرت عباس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و افزود: امیداورم توفیق توجه به تقوای الهی را داشته باشیم.

وی با اشاره به دهم آبان سال ۱۳۵۸ به عنوان سالروز شهادت نخسین شهید محراب، نماینده امام خمینی(ره) در آذربایجان و امام جمعه مجاهد و انقلابی تبریز، افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبعید و زندان به پاسداری از انقلاب و آرمان امام احل پرداخت و در ‌‌نهایت نیز توسط منافقین به درجه رفیع شهادت رسید.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به روز دوشنبه به عنوان تاسوعای حسینی تصریح کرد: در تاریخ نیز اصل جنگ با عاشورا آغاز شد، اما در روز تاسوعا جمعی از جوانان بنی‌هاشم برای آب آوردن به علقمه رفتند که عباس ثانی در این روز به درجه شهادت رسید.

*یوم‎العباس عرض ارادت مردم به ساحت حضرت عباس است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز عاشورا همه احترام برای سیدالشهدا است، افزود: مردم قدر‌شناس یک روز قبل را به عنوان یوم‌العباس برای عرض ارادت خود به ساحت ابوالفضل العباس(ع) انتخاب کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه از زمان‌های طولانی در پایتخت شور و شعور حسینی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با عظمت خاصی برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر این حرکت به عنوان الگوی ایران و جهان تشییع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ سالروز تبعید امام خمینی(ره) در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون است، یادآور شد: در اثر اعتراض امام(ره) به این قانون وی دستگیر و بازداشت و تبعید شد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه در روز دانش‌آموز نیز در سال ۱۳۵۷ جمعی از دانش‌آموزان در شهر تهران، در اعتراض به مداخلات آمریکا در خصوص انقلاب و کشور راهپیمایی برگزار کردند، یادآور شد: به دستور آمریکا این راهپییمایی به خاک و خون کشیده شد و دانش‌آموزان بسیاری شهید شدند.

*دانش‌آموزان در خط مقدم دفاع مقدس قرار داشتند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ دانشجویان ایرانی در مقابل توطئه‌های آمریکا با تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی و مرکز توطئه بر علیه انقلاب وارد عمل شدند، افزود: هیمنه آمریکا توسط این دانشجویان شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان پیروان خط امام از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلاب دوم نظام اسلامی را پایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این روز را به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری کرد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری این سه حادثه به چهار واقعه افزایش یافته است، افزود: امیدواریم مردم به ویژه جوانان با حضور پر رنگ خود این روز را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی را دارای دستاوردهای بزرگی در داخل و خارج برای کشور بود، افزود: پایه‌های انقلاب با این ماجرا قوی‌تر شد.

آیت‌الله خاتمی تثبیت خط امام به عنوان خط اصیل انقلاب و راه سالم و مقتدرانه انقلاب را از دستاوردهای ۱۳ آبان دانست و افزود: ضد انقلاب از این موضوع به شدت ضرر دید.

وی با بیان اینکه افشای چهره سازش کاران را از دیگر دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی بود، تصریح کرد: شبکه‌های اطلاعاتی آمریکا بعد از تسخیر این لانه متلاشی و توطئه‌های مختلف این کشور بر علیه انقلاب رسوا شد.

خطیب جمعه زنجان در پایان با اشاره به ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی افزود: باید ارزش‌ها، باور‌ها و آداب بر گرفته از دین و اخلاق فرهنگ عمومی جامعه مورد احترام همه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز