خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار ستاد آب‌بان شهرستان ابهر با حضور ماندنی‌ در جمع دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۳۵

ستاد آب بان شهرستان ابهر با حضور ماندنی(لاک پشت آب بان) در جمع دانش آموزان دبستان نرجس ابهر، آغاز به کار کرد.

این ستاد به منظور ترویج بهینه سازی مصرف آب و با عضویت داوطلبانه و افتخاری عموم مردم به ویژه نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، دانش آموزان در مراسم راه اندازی ستاد آب‌بان شهرستان ابهر، با قرائت دسته جمعی سوگند نامه به جمع آب‌بان‌ها پیوستند.

اهدای نشان آب‌بان به مدیران مدرسه و مسئولان شهرستان ابهر، کاشت نهال صرفه جویی و اجرای سرود همگانی با موضوع آب از دیگر برنامه‌های ماندنی در ابهر بود.

همچنین دانش آموزان ابهری با ارسال نامه نمادین نیم متری به مدیرعامل بانک صنعت و معدن، این بانک را به عنوان «امین آب» انتخاب کردند تا صنایع، معادن و تولیدکنندگان را به رعایت الگوی مصرف آب، تصفیه و بازیافت آب و بهینه سازی مصرف آب، تشویق و ترغیب کنند.

در این مراسم مجید طاهری، رئیس امور منابع آب شهرستان ابهر، با ارائه گزارشی از وضعیت منابع شهرستان ابهر گفت: اکثر مردم شهرستان ابهر در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی شهرستان به این بخش اختصاص داشته و مابقی در سایر بخش‌ها از جمله شرب و بهداشت، صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد.

وی از بهره برداران و کشاورزان این شهرستان خواست در مصرف آب به روش‌های نوین از جمله آبیاری بارانی، قطره‌ای، و روش مدرن استفاده کنند و این نعمت الهی را برای نسل‌های آینده، که فرزندان همین مرز و بوم هستند، با مشکل کم آبی مواجه نشوند و این مهم محقق نمی‌شود مگر به عزم و اراده همه آحاد مردم، و دانش آموزان عزیز باید در این خصوص متولیان امر را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز