خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان دردیدار با رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت فراهم‌سازی فضا برای فعالیت و تصدی‌گری بخش خصوصی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۷۹

نباید فضا برای بخش خصوصی به گونه‌ای باشد که برای تصدی‌گری یکی از امور به دنبال مسئولان دولتی بدود و این مدیران دولتی هستند که باید به دنبال بخش خصوصی برای جذب سرمایه باشند.

استاندار زنجان گفت: روندی در کشور طی شده که در نتیجه آن اعتماد عمومی به آمارها از بین رفته است و امروز باید اقدامی مناسب برای اعتماد سازی و بازسازی اعتماد مردم به آمارهای کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جمشید انصاری شامگاه دیروز، یکشنبه(۱۱آبان) در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی, با بیان اینکه توسعه اقتصادی و صنعتی کشور با حضور و فعالیت بخش خصوصی توانمند ایجاد می شود, اظهار داشت: برای ترمیم وضعیت اقتصادی کشور و بهبود فضای کسب و کار باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی با هدفمندی استفاده شود.

استاندار زنجان, با بیان ارائه برخی آمار های ارائه شده در گذشته، این آمارها را در تضاد با واقعیت ها دانست و گفت: روندی در کشور طی شده که در نتیجه آن اعتماد عمومی به آمارها از بین رفته است و امروز باید اقدامی مناسب برای اعتماد سازی و بازسازی اعتماد مردم به آمارهای کشور انجام شود.

انصاری در این خصوص افزود: مجلس به لحاظ وضع قوانین بتواند اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد که در بازگشت اعتماد مردم موثر باشد.

استاندار زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت برخی اقدامات در استانهای کشور گفت: در صورتی که بخواهیم به سوی استفاده از منابع دولتی حرکتی کنیم، استان ها نیاز به اختیاراتی دارند که باید به آنها داده شود.

مقام عالی دولت دراستان, با تاکید بر اینکه امروز همراهی و همکاری خوبی در پیشبرد برنامه ها میان مسئولان و نمایندگان سه قوه در سطح استان زنجان ایجاد شده است, خاطر نشان شد: ایجاد یک فضای آرام و خوب در سطح استان همواره برای مسئولان استان طی یک سال اخیر به عنوان یک اصل مهم، مورد تاکید و توجه بوده است تا به این طریق زمینه برای کار و فعالیت مردم فراهم گردد.

در ادامه این دیدار رییس کل دادگستری استان زنجان, نیز با اشاره به تعطیلی روزهای پنج شنبه ها در کشور و استان گفت: به علت اینکه مدارس و مهدهای کودک پنجشنبه ها تعطیل است و کارمندان به ویژه مادران مجبور می شوند فرزندان خود را در این روز به ادارات بیاورند و در نهایت دستگاه های اداری به مهدکودک تبدیل می شود.


جعفر گل‌محمدی در ادامه خواستار گسترده شدن فرایند اداری موجود در تهران به کل کشور شد و افزود: ساعات کاری موجود در تهران مناسب است و موجب افزایش بهره وری می شود، باید آن را نیز به سراسر کشور تعمیم داد، در غیر این صورت باید راهکاری برای حل مشکل ساعت کاری موجود پیدا کرد.


وی بابیان اینکه باید به موضوع بهره‌وری در بخش های مختلف کشور توجه شود، یادآورشد: وضعیت ساعات ادارای در کشور ناهمسان است و این امر از موانع افزایش بهره وری در جامعه است.


گل محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ساعات کاری در تهران تا ساعت چهار بعد از ظهر بوده و پنجشنبه ها نیز تعطیل است، اما این موضوع در سطح استان ها برقرار نیست، افزود: شرکت های دولتی مستقر در سطح استان ها نیز با ساعات اداری تهران فعالیت می کنند.

رییس کل دادگستری استان زنجان در پایان سخنان خود, با بیان اینکه دستگاه های اداری گاه مجبورند کارامورات ارباب رجوع را به مرکز ارجاع دهند, تاکید کرد: این امر مشکلات زیادی را برای مردم استان ایجاد می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز