خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

بهره گیری از پژوهش در تدریس، باعثماندگاری یادگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۷۴

۱۸۸۱ نفر از فرهنگیان فرهیخته استان در هفدهمین برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: اگر خواهان پیشرفت و حرکت روبه جلو در آموزش و پرورش هستیم، باید پژوهش و تحقیق را در راس برنامه‌های خود قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، امروز شنبه(۱۷آبان) با اشاره به اهمیت پژوهش در دنیای معاصر گفت: پژوهش زمینه را برای آموزش مطلوب و مناسب دانش آموزان و قرار گرفتن در محیط‌های یادگیری فراهم می‌سازد ضمن اینکه خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا که پژوهش در حقیقت یک علم و فن است و روش‌های مختلفی دارد که یادگیری و به کار بستن آن‌ها جز با آموزش میسر نیست.

تمجیدی افزود: اعتقاد ما بر این است که پژوهش می‌تواند محیط‌های یادگیری پرنشاط، علمی و تجربی مطلوبی برای دانش آموزان ایجاد کند که این روش باعثماندگاری و تعمیق یادگیری دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ضرورت گشترش پژوهش و تحقیق در مدارس گفت: برای رشد و گسترش فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش و مدارس باید بیش از پیش به امر تحقیق توجه شود و معلمان و دانش آموزان بیشتر از قبل با اهمیت پژوهش در یاددهی و یادگیری آشنا شوند.

این مقام مسئول، پژوهش را زیربنای توسعه در همه نهاد‌ها و جوامع از جمله آموزش و پرورش دانسته افزود: اگر خواهان پیشرفت و حرکت روبه جلو در آموزش و پرورش هستیم باید پژوهش و تحقیق را در راس برنامه‌های خود قرار دهیم.

تمجیدی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن فعالیت‌های تحقیق و پژوهشی را نیروی انسانی پژوهشگر، محقق و اندیشمند دانسته افزود: برای توسعه پژوهش در مدارس باید زمینه را برای افزایش توانایی‌ها، قابلیت‌ها و مهارت‌های پژوهشی فرهنگیان فرهیخته فراهم آوریم تا با استفاده از نیروی انسانی ماهر و با انگیزه، بتوانیم نسلی جستجوگر، اندیشمند، دانا و توانا تربیت کنیم.

تمجیدی با اشاره به ضرورت توسعه و توجه به امر پروهش در نظام آموزشی کشور، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های مختلف پژوهشی، دانش آموزان به پژوهش و پژوهش‌گری علاقه‌مند شوند.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان با اشاره به اجرای طرح معلم پژوهنده در آموزش و پرورش گفت: به منظور ترغیب حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل، توسعه اندیشه پژوهشگری در بین معلمان و سایر کارکنان، بهره گیری از تجارب معلمان پژوهنده و نوآور و ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی، برنامه معلم پژوهنده از سال ۷۵ به ابتکار پژوهشکده تعلیم و تربیت و با مشارکت فعال شورای تحقیقات استان‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود تا از طریق آن معلمان و مربیان آگاه و علاقمند در مورد مسائلی که در کلاس درس یا مدرسه با آن مواجه هستند به پژوهش بپردازند.

تمجیدی در پایان سخنان خود از شرکت ۱۸۸۱ نفر از فرهنگیان فرهیخته استان در هفدهمین برنامه معلم پژوهنده خبر داده، افزود: تلاش می‌کنیم تا از هر فرصتی برای توسعه پژوهش در مدارس بهره ببریم که قطعا برنامه معلم پژوهنده این فرصت مطلوب را در اختیار متولیان امر قرار می‌دهد تا با ساده‌ترین و در عین حال با بهره پیری از یک روش علمی، زمینه ساز تعمیق و توسعه تحقیق و پژوهش در مدارس را فراهم آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز