خبرگزاری کار ایران

مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان:

موسسه مصباح در حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۸۶

محقق شدن این برنامه تحقیقاتی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان، گفت: محقق شدن این برنامه تحقیقاتی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد آسیابی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: موسسه مصباح در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت در زمینه تولید محصولات دامی و کشاورزی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیل به حماسه اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موسسه مصباح حالت هلدینگ دارد، اضافه کرد: احتمال تشکیل شرکت‌های دیگر در این موسسه و فعالیت در مزرعه حسینیه در آینده وجود دارد.

عضو هیات امنای حسینیه اعظم از به ثمر نشستن باغ سیب حسینیه خبر داد و گفت: محصولات باغ ۱۰ هکتاری سیب حسینیه در سال جاری به بازار عرضه شده است.

وی یکنواخت بودن و زود به بار نشستن را از مشخصات نهال‌های سیب تولیدی در مزرعه حسینیه اعظم زنجان عنوان کرد و افزود: این نهال‌ها به دلیل وی‍ژگی‌های خاص خود امکان کشت در فضای کمتر را دارند.

آسیابی سیب گلاب، زرد، استارکینگ، قرمز، دو رنگ و گالا را از انواع سیب‌هایی اعلام کرد که در نهالستان حسینیه اعظم بر روی پایه نهال‌ها پیوند شده است.

وی با اشاره به تولید نهال صنوبر اصلاح شده در مزرعه حسینیه اعظم ادامه داد: این صنوبر‌ها با خاصیت رشد سریع به نیاز صنایع چوب پاسخ می‌دهد.

مسئول موسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان به کشت سایر محصولات از جمله گندم، جو، علوفه و یونجه در مزرعه حسینیه اعظم اشاره کرد و گفت: این محصولات برای نیازهای خود مزرعه و همچنین ارائه به مشتریان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر به ثمر نشستن مطالعات تحقیقاتی در مورد نهال‌های تولیدی در این موسسه متذکر شد: این محصول از سال گذشته به بازار ارائه شده است.

آسیایی در پایان با اشاره به داشتن مجوز تولید گوسفند داشتی با هدف اصلاح‌نژاد افشاری با ژن چند قلوزایی در مزرعه حسینیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: محقق شدن این برنامه تحقیقاتی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز