خبرگزاری کار ایران

به همت حوزه هنری استان زنجان صورت گرفت؛

نشست خوشنویسی با حضور استاد سبزه کار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۹۷

نشست خوشنویسی عصر روز پنجشنبه در حوزه هنری با حضور استاد محمد علی سبزه کار و علی گنجی و جمعی از هنرمندان خوشنویسی استان برگزار شد.

کاتب کتاب دیوان حافظ و کتاب رباعیات خیام، گفت: کسانی که امر هنر و امر فرهنگ را که برجسته‌ترین شاخصه عالم است را در خود پرورش داده‌اند امروز جز هنرمندان برجسته استان زنجان هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، در این نشست استاد محمد علی سبزه کار، کاتب کتاب دیوان حافظ در سال ۱۳۶۶ و کتاب رباعیات خیام در سال ۱۳۶۸چنین اظهار کرد: هنر خوشنویسی هنر نیست بلکه با مرور زمان و زحمت به تبدیل می‌شود.

محمدعلی سبزه کار گفت، هنر خوشنویسی زمانی که با وجود هنری و ذات فطری و هنردوسعتی هنرمند و جامعه تلفیق می‌شود تبدیل به هنر می‌شود.

سبزه کار بیان داشت: کسانی که امر هنر و امر فرهنگ را که برجسته‌ترین شاخصه عالم است، در خود پرورش داده‌اند، امروز جز هنرمندان برجسته استان زنجان هستند.

وی گفت: هنر خوشنویسی، هنری کاربردی است. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به تزیئنی بودن، سمت و سوق پیدا می‌کند و جلوه گر هنر تزیئنی خود می‌شود.

در ادامه این نشست، علی گنجی با توجه به اینکه هنرمندان برای پیشرفت خوشنویسی نیازمند آموزش علوم مرتبط با هنر خوشنویسی هستند، عنوان کرد: برای آمورش هنر خوشنویسی باید در کنار دانستن علم خوشنویسی علومی مانند شعر، فلسفه، تاریخ، رنگ و سایر علوم مرتبط با هنر خوشنویسی را آموخت.

علی گنجی از مدرسان برجسته خوشنویسی کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها ترویج و گسترش تخصصی هنر است تا بتوانیم با همکاری یگدیگر در آفرینش هنرمندان در عرصه خوشنویسی تلاش کنیم.

این نشست با پرسش و پاسخ بین اساتید و هنرمندان همراه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز