خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

دانشجویان سفیران فرهنگی دانشگاه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۵۴

دانشجویان نسبت به جایگاه‌شان در جامعه می‌بایست توجه لازم را داشته باشند، قشر دانشجو در جامعه از حرمت و اهمیت والایی برخوردار است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، یک نهاد علمی و آموزشی غیردولتی بوده و به لوله‌ها و چاه‌های نفت وصل نیست و در این مجموعه چاره‌ای جز دریافت شهریه نداریم.

به گزارش ایلنا از زنجان، یداله رجائی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، در جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید با اعلام اینکه، دانشگاه و خانواده‌ها از دانشجویان انتظار دارند، گفت: به لحاظ جایگاه و نقشی که دانشگاه و دانشجویان در جامعه ایفا می‌کنند طبعا انتظارات هم زیاد است از این رو لازم است دانشجویان به جایگاهی که در آن قرار می‌گیرند اشرافیت لازم را داشته باشند، در واقع دانشجویان سفیران فرهنگی دانشگاه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: هر واحد دانشگاهی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک شخصیت مستقل حقوقی است و این دانشگاه به همه مردم ایران تعلق دارد، دانشگاه آزاد اسلامی یک شرکت خصوصی نیست.

وی با اشاره به دریافت شهریه از دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی و آموزشی غیردولتی بوده و به لوله‌ها و چاه‌های نفت وصل نیست و در این مجموعه چاره‌ای جز دریافت شهریه نداریم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در استان به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی مطرح بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این واحد دانشگاهی خوشبختانه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دارای زیرساخت‌های مناسبی بوده و زمینه لازم جهت توسعه را دارا است.

دکتر رجائی ادامه داد: این دانشگاه ۱۳۷ رشته در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی، حدود ۱۴ هزار دانشجو، ۳۴۰ عضو هیات علمی و ۵ دانشکده مصوب دارد.

وی با اشاره به تاسیس ۱۲ رشته دکترای تخصصی، افزود: تلاش می‌کنیم تحصیلات تکمیلی را در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی افزایش دهیم و ۲۵ پرونده در این دو مقطع جهت تصویب به سازمان مرکزی و وزارت علوم ارسال شده است و امیدواریم از سال آینده در رشته‌های جدید پذیرش دانشجو داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در بیان وضعیت پذیرش دانشجویان ورودی جدید گفت: با تغییر در سیاست‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت پذیرش دانشجو مطلوب‌تر شده است که این رشد در این واحد دانشگاهی بیش از۲۵ درصد است.

دکتر رجائی به وضعیت فضاهای عمرانی واحد زنجان اشاره کرد و افزود: واحد زنجان دارای ۱۳۱ هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی بوده و تلاش می‌کنیم ساختمان سلف و سرویس مرکزی در مجتمع امام خمینی(ره) را تاپایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسانیم و با این اقدام بسیاری از مشکلات رفاهی دانشجویان مرتفع خواهد شد.

**فرهنگ هویت و ابزار یک ملت محسوب می‌شود

مسئول دفترنهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز طی سخنانی به اهمیت جایگاه علم و دانش و دانشجویی پرداخت و گفت: دین و علم همواره در کنار هم و در تکامل ساختار جامعه نقش اساسی دارند و انسان‌ها زمانی رشد می‌کنند که دو رکن اساسی یعنی علم و دین باهم و در کنار هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عنایت اله شامی افزود: فرهنگ هویت و ابزار یک ملت محسوب می‌گردد، درواقع فرهنگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفتی جامعه است و برخی از مؤلفه‌های فرهنگ هویت دینی و ملی دارند.

وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجو نزد عموم مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این به دلیل نقشی است که در جامعه ایفا می‌کند. به دلیل مرجع بودن جایگاه دانشجویی رفتار‌ها و گفتارهای این قشر به آسانی تعمیم داده می‌شود.

وی به هویت فرهنگی شهر و استان زنجان اشاره کرد و گفت: مردم استان و شهر زنجان هویتی دینی و مذهبی دارند و یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگی جاری و ساری در این دیار بحث«عفت و حیا» است که می‌بایست مورد توجه جامعه دانشجویی و دانشگاهی قرار گیرد.

در این جلسه معاونان آموزشی، اداری و مالی و دانشجویی، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حوزه کاری خود را به اطلاع دانشجویان ورودی جدید رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز