خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای زنجان، خبر داد:

ایجاد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۸۳

تکمیل مدول اول و ایجاد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان و شهرستانهای ابهر و خرمدره را از طرح‌های پیشنهادی این شرکت جهت اجرا عنوان کرد.

مدیرعامل آبفای زنجان، گفت: به دلیل آماده نشدن لاگون‌ها و افزایش مستمر و روزمره فاضلاب ورودی ناشی از وصل انشعابات عملا دفع فاضلاب با مشکل مواجه است که ضرورت دارد علاوه بر احیای ردیف اعتباری طرح برای تکمیل پروژه به جهت توسعه شهری و نیاز به ایجاد ۶۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ ایجاد ردیف جدید با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزءقاسمی امروز، یکشنبه(۱۸آبان) با اشاره به مطلب فوق گفت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مدار بهره برداری است که از ابتدای طرح ۲۸۱ کیلومتر خطوط انتقال بصورت کامل اجرا شده است.

وی همچنین افزود: به دلیل عدم همخوانی ظرفیت تصفیه خانه موجود با میزان لوله گذاری شبکه فاضلاب و با توجه به تعداد انشعابات واگذار شده و دبی ورودی ارتقا مدول اول تصفیه خانه با برآورد اعتبار تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال و ساخت مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت ۶۴۰ لیتر بر ثانیه(برای جمعیت ۲۵۰ نفر) و با برآورد هزینه ۴۵ میلیارد ریال ضروری است که در غیر اینصورت با بحران دفع فاضلاب مواجه خواهیم شد.

جزء قاسمی تصریح کرد: تا پایان شهریور سال جاری بالغ بر ۲۸۱ کیلومتر از ۴۶۳ کیلومتر مورد تعهد موافقتنامه اولیه اجرا شده است که رفع انفصالی‌ها و تکمیل مابقی مناطقی که در بخشی از آن‌ها لوله گذاری انجام نگرفته از اولویت کاری این شرکت است که نیاز به ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی به اجرای مابقی شبکه اشاره کرد و گفت: برای اجرای شبکه مورد تعهد نیاز به ۳۰۰ میلیارد اعتبار و در مناطق توسعه شهری با طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر با برآورد روز نیاز به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر عامل آبفای به تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ابهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل حذف ردیف اعتباری از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن کند شده است.

جزء قاسمی همچنین گفت: به دلیل آماده نشدن لاگون‌ها و افزایش مستمر و روزمره فاضلاب ورودی ناشی از وصل انشعابات عملا دفع فاضلاب با مشکل مواجه است که ضرورت دارد علاوه بر احیای ردیف اعتباری طرح برای تکمیل پروژه به جهت توسعه شهری و نیاز به ایجاد ۶۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ ایجاد ردیف جدید با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شود.

وی در پایان متذکر شد که برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر زنجان ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر ابهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز