خبرگزاری کار ایران

در زنجان صورت گرفت؛

اولین دوره آموزشی کاربردی " آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری " برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۳۳

اولین دوره آموزشی کاربردی " آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری " با حضورمدیرعامل وکارکنان شرکت آب منطقه ای زنجان برگزار شد.

دوره آموزشی کاربردی " آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری " با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران، کارشناسان و کارمندان شرکت آب منطقه ای زنجان در ۱۸ و ۱۹ آبان ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش ایلنااز زنجان، در ابتدای این جلسه امیر حمیدنیا رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تقدیر از برگزاری این دوره بر اهمیت آشنایی کارکنان این شرکت با نظام رسیدگی به تخلفات اداری اشاره کرد و گفت: این دوره ها موجب افزایش آگاهی و رشد کارکنان از نظر وظایف، صلاحیت، تکالیف و اختیارات قانونی وحقوق اداری تاثیرگذاراست و هدف این دوره پیشگیری از ارتکاب تخلفات اداری کارکنان می باشد.

محمدرضا علیمرادی دبیر و عضو اصلی و حقوقی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: شرکت آب منطقه ای زنجان یکی از پیشگامان برگزاری دوره آموزشی فوق در سال ۱۳۹۲ بوده و در راستای تکالیف مقرر ابلاغی در سال ۱۳۹۳ نیز از اولین شرکت های متقاضی برگزاری دوره آموزش کاربردی " آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری " می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که شرکت آب منطقه ای زنجان به دلیل برنامه ریزی قبلی و جلوگیری از وقفه در انجام امور جاری شرکت و حضور حداکثری مدیران و کارشناسان دوره مذکور موفق شد دوره مذکور را در دو روز برگزار نماید, گفت: شرکت هایی که موفق به برگزاری دوره آموزشی فوق تحت نظارت دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو شده اند با بهره گیری از سرفصل های مصوب و بسته آموزشی کاربردی که قبلاً تهیه و در اختیار کارمندان قرار گرفته است, کارمندان خود را با شرح وظایف، صلاحیت، تکالیف و اختیارات قانونی آشنا نموده تا در دوره آموزشی فوق الذکر از حدود صلاحیت و اختیارات خود مطلع شوند.

دبیر و عضو اصلی و حقوقی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: بازخوانی قوانین و مقررات مربوط به حوزه فعالیت و عملکرد و اطلاع کارمندان دولت از حقوق و تکالیف قانونی در بدو ورود و ضمن خدمت الزامی و ضروری است.

علیمردانی د راین خصوص افزود: آمار پرونده های مطروحه نشان می دهد اغلب تخلفات ارتکابی ناشی از عدم اطلاع کافی کارمندان دولت از حدود صلاحیت و اختیارات قانونی و یا عناوین و مصادیق تخلفات اداری بوده است.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مربوط توسط کارمندان دولت گفت: برابر سیاست های ابلاغی وزیر محترم نیرو به دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو، دوره های آموزشی کاربردی و ضمن خدمت کارمندان وزارت نیرو در هر رده و مقامی بصورت ویژه و منحصر به فرد تاکنون با هدف پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلفات اداری کارمندان دولت از سوی دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو به عنوان یکی از تکالیف قانونی به شرکت های تابعه صنعت آب و برق ابلاغ شده است.

رئیس اداره هماهنگی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: کارمندان دولت سرمایه ها و منابع انسانی دولت به شمار می روند و صرف نظر از نوع و رابطه استخدامی هر یک از کارمندان و مدیران یا مراجع رسیدگی کننده به تخلف احتمالی آنان, مدیران عامل و مسئولین و متولیان آموزش در دستگاه های اجرایی و ادارات متبوع باید ضمن برنامه ریزی مستمر با آموزش های عمومی حقوقی و تخصصی و فنی ضمن خدمت کارمندان دولت را از خطر وقوع و ارتکاب تخلف اداری آگاه نمایند.

علیمرادی د رادامه افزود: با توجه به گستردگی و پیچیدگی روابط اجتماعی و قوانین و مقررات جاری مورد عمل و نوع وظایف و خدمات رسانی در دولت و بویژه وزارت نیرو, امکان ارتکاب تخلف اداری بطور بالقوه توسط هر یک از کارمندان با هر پست و مقامی متصور و محتمل می باشد و نمی توان کارمندان دولت را از این خطر بطور کامل و مطلق مصون دانست.

وی گفت: به همین جهت است که هم اکنون ارتقاء و افزایش سطح آگاهی های عمومی حقوقی کارمندان دولت تحت نظارت عالیه هیئت عالی نظارت ریاست جمهوری در اولویت دستور کارهای دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نیرو قرار گرفته است.

علیمرادی به عنوان مدرس دوره های آموزشی فوق در شرکت های تابعه صنعت آب و برق گفت: با توجه به تعریف قانونی از تخلف اداری در ماده ۲ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اداری و عناوین احصاء شده در ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، شناخت و اطلاع کامل و دقیق همگان از دامنه مصادیق تخلف اداری انتسابی احتمالی کارمندان دولت الزامی است.

دبیر و عضو اصلی و حقوقی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران افزود: در راستای پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلف اداری، دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی با همکاری و هماهنگی سایر نهادها و سازمان ها مکلفند مردم را نیز از نحوه خدمات رسانی و فرآیند های قانونی صدور مجوز و تصمیمات اداری و قانونی خود مطلع نمایند.

علیمرادی به عنوان عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق گفت: کارمندان دولت خدمتگزاران مردم هستند و به همین جهت مردم و اربابان رجوع حق دارند از نحوه خدمات رسانی و فرآیند انجام امور قانونی در دستگاه های دولتی به آحاد جامعه مطلع باشند.

وی ادامه داد: این اطلاع رسانی هم باعثکاهش مراجعات غیر ضرور به دستگاه های دولتی شده و هم مانع از طرح شکایات واهی و غیر واقعی علیه کارمندان دولت و نتیجتاً کاهش آمار پرونده های مطروحه در هیئت ها خواهد شد.

این مسئول دراین زمینه اضافه کرد: برخی از پرونده های مطروحه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری واجد اعلام تخلف اداری یا شکایت از کارمندان دولت نمی باشد و صرفاً درخواست انجام امور یا تسهیل و تسریع در اعلام پاسخ و نتیجه پیگیری ها می باشد یا ناشی از اختلافات ماهیتی نسبت به امور مراجعان، حقوق ذینفعان و مالکان با دولت است که این موضوعات عموماً در صلاحیت محاکم عمومی یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی بوده و عملاً خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیئت ها می باشد و بعضاً مردم از آن بی اطلاع می باشند.

دبیر و عضو اصلی و حقوقی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در پایان به عنوان عضو اصلی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان صنعت آب و برق در خاتمه از حضور منظم و پر شور و شوق کارمندان شرکت آب منطقه ای زنجان در دوره آموزشی فوق تشکر کرد و حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران، روسای امور منابع آب شهرستان های استان و کلیه کارمندان در دوره فوق را گام موثر در ارتقاء سلامت نظام اداری، پیشرفت و تکامل عملی در تکریم ارباب رجوع و نیل به اهداف عالیه و سیاست های ابلاغی و پیشگیری از وقوع و ارتکاب تخلف اداری کارمندان دولت برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز